Ahad, 31 Mac 2013

KM Pulau Pinang bersetuju dengan syarat Teng jika bertembung di Padang Kota

Oleh Opalyn Mok

GEORGE TOWN — Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng bersetuju dengan salah satu syarat yang diletak oleh pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang Teng Chang Yeow untuk bertanding hanya satu kerusi tetapi hanya jika perlawanan itu berlaku di Padang Kota.

Ketua menteri Pulau Pinang tersebut berkata beliau bersetuju untuk bertanding hanya satu kerusi bukan sebaliknya satu kerusi dun dan satu parlimen dalam pilihan raya nanti tetapi pertandingan tersebut mestilah berlaku di kawasan Teng.

"Saya tidak melihat bagaimana bertanding di kedua-dua kerusi parlimen dan negeri akan memberikan kesan kepada kedua-dua kita yang bertanding di Padang Kota,"kata beliau (gambar) selepas merasmikan pusat Pusat Umum Operasi Pilihan Raya DAP Air Putih.

Malah Lim berkata akan membuat kompromi terakhir terhadap cadangan tersebut untuk memastikan pertarungan dengan Teng benar-benar berlaku.

"Sekiranya Teng bersetuju untuk bertanding di kerusi lamanya Padang Kota, saya akan menyampaikan kepada kepimpinan tertinggi DAP bahawa saya tidak akan bertanding untuk kerusi Parlimen, seperti mana yang diperlukan kerana saya merupakan Setiausaha Agung DAP," tambah beliau lagi.

Tiada ulasan: