Rabu, 26 Disember 2018

Perlu ambil tindakan kepada ahli DAP Ben Singh yang persenda Al Quran


Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka.

Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai sebuah kerajaan yang “perform”. Saya hampir tak percaya dengan lawak bodoh Bangsa DAP yang malas membaca dan seolah-olah baru keluar dari gua dan terputus hubungan dengan dunia luar.

Apalah pencapaian DAP yang hendak kamu banggakan Ben?

1. Pencapaian menghapuskan cukai GST yang jelas meningkatkan pendapatan negara dan menggantikannya dengan cukai lapok dan tidak effisyen SST yang membolehkan peniaga DAP “under declare”, lari cukai, pindah harga dan meningkatkan kos sara hidup rakyat?

2. Pencapaian menipu nilai sebenar hutang negara tahun lepas RM686.8 billion yang dikatakan melebihi RM 1 Trillion?

3. Pencapaian menurunkan nilai Ringgit dari RM3.85 1 USD semasa pemerintahan BN kepada RM 4.20 sekarang?

4. Pencapaian menurunkan nilai indeks BSKL dari 1850 mata zaman Dato’ Sri Najib Razak Menteri Kewangan kepada 1683 kini?

5. Pencapaian apa yang kamu maksudkan Ben? Adakah pencapaian Guan Eng meranapkan Rezab BNM yang BN tinggalkan sebanyak USD 110 Billion yang kini tinggal USD 101.4 Billion?

6. Atau pencapaian menurunkan import negara, pencapaian menghalau pelabur asing, pencapaian menurunkan harga minyak sawit, getah, musang king? Sedarlah Bangsa DAP, kerajaan DAP adalah satu-satunya kerajaan yang terbukti gagal mengurus ekonomi negara. Satu-satunya yang Menteri DAP pandai buat ialah memindahkan kepakaran menjual tanah Pulau Pinang ke MOF. Sekarang ini satu persatu harta Umat Islam dijual oleh Menteri Kewangan DAP yang haprak ini.

7. Jika Ben berbangga dengan “Rule of Law” zaman Kuku Besi DAP, sejak Peguam Negara dilantik dikalangan pencinta Komunisme dan Ketua Hakim Negara dilantik dikalangan mereka yang membenci Islam, “Rule of Law” sudah bertukar menjadi “Law of The Jungle”. Hampir semua pemimpin Pakatan Harapan digugurkan dari pertuduhan di Mahkamah, bermula dengan Sivarasa Rasiah, Kes Akta Hasutan dan MCMC, Eric Paulsen, Akta Hasutan, Tian Chua, Tony Phua, Phang Li Khoon si penyogok dan Guan Eng, Bapa Rasuah Pulau Pinang, semuanya dibebaskan. Inikah pencapaian atau “performance” DAP yang kamu banggakan?

Itu sebabnya saya nak ingatkan kepada Bangsa DAP bernama Ben, sebelum menuduh Dato’ Sri Tuan Guru Hj Hadi duduk dalam tempurung kelapa “Coconut Shell”, pergilah tengok diri kamu di cermin terlebih dahulu, siapa sebenarnya ketinggalan zaman. Kamu bernasib baik kerana kamu tinggal di London, cubalah kamu hina Al Quraan di bumi Malaysia, kita tengok apa akan jadi dengan tempurung kepala kamu. saya tidak fikir ada umat Islam yang waras akan melepaskan kamu.



Satu-satunya kejayaan Bangsa DAP di Malaysia adalah kejayaan mereka menzahirkan sikap biadap dan tidak bertamadun mereka menghina agama Islam, memperlekeh hak Istimewa Melayu, mempersenda Bahasa Melayu dan memfitnah Raja-Raja Melayu, selain daripada itu, DAP dan sekutu Pakatan Harapan akan sentiasa dipandang Pakatan Haprak oleh Rakyat Malaysia.

Sebagai Mukmin yang hidup diakhir zaman ini, kita jangan terlalu takut dan lemah dengan agenda agenda musuh luar dan dalam islam yang selamanya ingin memusnahkan kesucian agama islam ini.
.
Segagah mana pun mereka (musuh islam) atau sekerdil mana pun kita (mukmin) jangan kita takut dan jadi pengecut, kerana keyakinan dan kebenaran yang kita imani ini adalah benar disisi Tuhan dan ia tetap akan bersama kita biarpun kita bakal terkorban segala harta dan nyawa.
.
Jika hari ini mereka yang berkuasa merombak dan merubah pada pendidikan agama, apakah kita mahu menangis dan merasa lemah? Jangan! Terlalu banyak lagi jalan yang boleh kita usahakan. Sebagai ibu dan bapa perkemaskanlah diri dengan ilmu agama. Usahakan belajar ilmu agama di mana mana pun, surau mahupun masjid lalu diajarkan kepada anak anak.
.
Boleh juga ibu bapa mencari rujukan rujukan buku agama untuk dibaca dan difahami bersama guru yang mereka ingin belajar dengannya. Dampingi orang orang soleh yang lebih berpengalaman dalam agama ini untuk dipelajari lalu diajarkan kepada ahli keluarga.
.
Jika perkembangan ilmu agama di sekolah sekolah telah disekat, masih terdapat banyak sekolah sekolah tahfiz yang sudah pastinya mengajarkan subjek agama kepada para pelajar disamping menghafal Al Quran.
.
Tidak sedikit juga sekolah sekolah agama persendirian yang wujud atas dana persendirian ataupun persatuan yang menjadikan opsyen lebih luas kepada ibu bapa untuk menghantar anak anak mereka belajar ilmu agama.
...
Pokok pangkalnya kita kena terus berusaha dan jangan kita lemah dan lelah. Kita punya panduan lengkap (Al Quran dan As Sunnah) sebagai rujukan yang dipandu oleh oleh alim ulama yang ikhlas.
.
Biarpun mereka (musuh islam) bekerja keras siang dan malam berfikir untuk merosakkan agama Tuhan, tetapi mereka sebenarnya sedang mempersiapkan diri mereka untuk menjadi penghuni neraka neraka Tuhan ekoran "kebijaksanaan" mereka melawan Tuhan.
.
Kita teruskan sahaja usaha dan tanggungjawab kita sebagai mukmin di alam fana ini. Kelak Tuhan akan membalas segala usaha kita dengan kebahagiaan yang hakiki. Wallahu'alam - MINDA RAKYAT


.

Tiada ulasan: