Ahad, 10 Januari 2016

Tengku Adnan kritik Pakatan Harapan, tak jelas dalam isu hudud



Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Mansor berkata, parti pembangkang hanya akan menyokong sesuatu perkara demi kepentingan mereka. Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Majlis Pelancaran ibu pejabat Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) di Masjid India, Kuala Lumpur hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 10 Januari, 2016.Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Mansor berkata, parti pembangkang hanya akan menyokong sesuatu perkara demi kepentingan mereka. Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Majlis Pelancaran ibu pejabat Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) di Masjid India, Kuala Lumpur hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin

 
Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Mansor hari ini mengkritik pendirian Pakatan Harapan yang sentiasa tidak menentu berkenaan isu hudud sambil menegaskan hanya Umno dan Barisan Nasional (BN) yang tetap pada perjuangan. 
 
Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas mengenai pendirian Pakatan Harapan yang enggan menjawab berhubung isu hudud pada persidangan pertama mereka di Shah Alam, Selangor semalam.

"Pembangkang ini seperti biasalah 'swing' (tidak menentu). Sekejap begini, sekejap begini.

"Hanya kami parti yang memegang kepada teras perjuangan," katanya pada sidang media selepas Majlis Pelancaran ibu pejabat Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) di Masjid India, Kuala Lumpur hari ini. 
 
Tengku Adnan yang juga menteri wilayah persekutuan itu berkata, parti pembangkang hanya akan menyokong sesuatu perkara demi kepentingan mereka.

"Bila ada kepentingan mereka akan sokong, kalau tak ada kepentingan mereka akan tidak sokong.
"Mereka akan lakukan macam-macam," katanya.

Apabila diminta mengulas mengenai tindakan PAS yang mengumumkan bakal bertanding 25 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) Tengku Adnan berkata terserahlah kepada mereka untuk berbuat demikian.

"Terserah kepada PAS. Kita tak nak komen tentang parti lain.

"Tapi bila sebut tentang pembangkang ini, macam saya sebut tadi mereka seperti lalang, tak ada pendirian kerana yang hanya ada pendirian hanyalah Umno-BN sahaja," katanya.

Terdahulu hari ini, Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Iskandar Abdul Samad menegaskan jentera pilihan raya parti Islam itu perlu terus utuh mempertahankan kerusi sedia ada dan mempertimbangkan 5 lagi kerusi baharu di negeri tersebut.


Tiada ulasan: