Ahad, 3 Januari 2016

Tahniah Najib : 1MDB Jual Tanah Bayar Hutang


DETIK DAILY

1. Tahniah 1MDB dan tahniah Najib dalam tempoh enam bulan berjaya mengurangkan hutang sebanyak RM40 bilion melalui plan rasionalisasi. Kejayaan ini selepas pelbagai penafian awal dibuat oleh kerajaan tiada apa masalah yang dihadapi oleh 1MDB.

2. Semalam 31 Disember 2015 tempoh akhir enam bulan membuktikan Najib Janji Ditepati dengan hutang 1MDB hanya berbaki RM2 bilion saja lagi. Ini satu kejayaan besar Najib melabuh tirai tahun 2015 dan membuka tirai 2016.

 3. Sudah tentu 30 juta rakyat Malaysia berbangga dan bergembira di ambang tahun baru 2016 atas kejayaan Najib dan kerajaan Umno Bn sebagai acara sambutan dengan berselawat dan percikan bunga api. Tentulah tepat detik 12.00 tengah malam seluruh rakyat bertempik sorak melangkah gagah ke tahun 2016 setelah bebas daripada beban hutang 1MDB dengan JUAL SYARIKAT DAN PROJEK JANAKUASA EDRA ENERGI DAN YANG TERBARU JUAL TANAH PROJEK BANDAR MALAYSIA KEPADA SYARIKAT YANG ADA KEPENTINGAN ASING DARI CHINA.

4. Teringat orang tua-tua dulu terpaksa bergolok bergadai jual tanah kebun dan dusun untuk kehidupan. Hari ini 1MDB milik kerajaan Umno Bn yang hebat jual tanah bayar hutang untuk selamatkan Najib. Masa tubuh 1MDB sebagai syarikat pelaburan kononnya untuk bawa pulangan keuntungan kepada Negara dan rakyat. Kerajaan jual tanah pada 1MDB dengan harga murah untuk tujuan pembanggunan projek bandar Malaysia, sebaliknya 1MDB pula jual kepada syarikat lain yang ada kepentingan dengan negara China.

5. Perniagaan yang mudah, buat perniagaan dan pelaburan yang mengarut-mengarut dan buat hutang banyak-banyak kemudian jual harta untuk bayar hutang, selesai masalah! Inilah kehebatan kerajaan Umno Bn. Dulu, MAS bermasalah rugi. Nak buat untung jual banggunan dan jual kapal terbang dan sewa balik untuk operasi. Akhirnya tutup syarikat lama buka syarikat baru. Buang pekerja. Hebat Malaysia berniaga sampai tutup kedai dan jual tanah. Jangan pula lepas ni JUAL ORANG! Mari kita lihat siapa yang kena.
SELAMAT TAHUN BARU 2016

DOA UNTUK MU MALAYSIA, SELAMATKAN MALAYSIA.

(*)  DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR,Ahli Parlimen Pokok Sena

Tiada ulasan: