Rabu, 25 November 2015

Umno belum buat keputusan sekat media, kata Tengku Adnan




Belum ada keputusan sekat media membuat liputan perhimpunan agung Umno bulan depan, kata setiausaha agung parti Melayu itu, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, hari ini. – Gambar fail The Malaysian Insider, 25 November, 2015.Belum ada keputusan sekat media membuat liputan perhimpunan agung Umno bulan depan, kata setiausaha agung parti Melayu itu, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, hari ini. – Gambar fail The Malaysian Insider. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Umno belum memutuskan untuk menyekat media daripada membuat liputan terhadap perhimpunan agung Umno bulan depan, kata setiausaha agungnya Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Ketika ditanya wartawan mengenai dakwaan sekatan itu, Tengku Adnan berkata, beliau akan memberitahu keputusannya mengenai perkara itu secepat mungkin.

Beliau juga meminta media menjaga tatatertib dan tidak memutarbelitkan cerita.

Sebelum ini, beliau dipetik media sebagai berkata, Umno akan mengawal liputan media semasa perhimpunan yang akan diadakan bermula 8 hingga 12 Disember kerana media terutama portal online suka memutarbelitkan cerita. 
 
Katanya, Naib Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein akan membuat sidang media harian untuk memberikan laporan kepada media apa yang berlaku pada hari berkenaan.

"Kerana awak portal online suka putar belitkan cerita," katanya sebagaimana dipetik Malaysiakini.
Ketika bercakap kepada media hari ini, Zahid berkata beliau tidak tahu menahu mengenai dakwaan sekatan terhadap media itu.

Zahid yang juga timbalan perdana menteri berkata, perkara diumumkan Tengku Adnan itu juga belum dimaklumkan kepada ahli MT dan beliau secara peribadi akan bertanyakan kepada Tengku Adnan berhubung perkara itu.

"Beliau belum bawa ke mesyuarat MT. Itu di luar maklumat kami. Saya akan tanya beliau," katanya kepada pemberita di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur hari ini. –


Tiada ulasan: