Selasa, 3 November 2015

Fahmi Zainol, Adam Fistival masuk PKR

 
Fahmi akan dilantik Pengerusi Biro Mahasiswa PKR manakala Adam dilantik sebagai Koordinator myChangeMakers.


PKR-Fahmi-Zainol


PETALING JAYA: Dua aktivis mahasisiwa pro pembangkang yang dikenakan tindakan Universiti Malaya (UM) kerana melanggar peraturan, Fahmi Zainol dan Adam Fistival Wilfrid mengumumkan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata, Fahmi, bekas Presiden Persatuan Mahasiswa UM (PMUM), akan dilantik sebagai Pengerusi Biro Mahasiswa PKR.

Manakala Adam akan dilantik sebagai Koordinator myChangeMakers bagi mengumpul tenaga muda untuk bertugas di lapangan bagi membantu rakyat terbanyak menerusi kerja komuniti.

“Penyertaan Fahmi Zainol dan Adam Fistival Wilfrid bakal menjadi pemangkin ke arah kesedaran anak muda akan kepentingan mengambil peduli isu-isu politik dan isu-isu yang memberi kesan kepada kehidupan rakyat secara amnya, tanpa mengira agama atau warna kulit,” katanya.

Nurul Izzah berkata, penyertaan Fahmi dan Adam membuktikan anak muda di negara ini dahagakan kebebasan terutamana ketika menuntut di universiti.

“Kami yakin, penyertaan Fahmi Zainol dan Adam Fistival Wilfrid pada hari ini bakal menjadi pemangkin ke arah kesedaran anak muda akan kepentingan mengambil peduli isu-isu politik dan isu-isu yang memberi kesan kepada kehidupan rakyat secara amnya, tanpa mengira agama atau warna kulit,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

Fahmi digantung pengajian dua semester dan didenda RM600 manakala Adam didenda kerana terlibat menganjurkan program melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Oktober tahun lalu.

Tiada ulasan: