Khamis, 7 Mac 2013

Penduduk Batu Pahat serbu buku 'The Black Rose'

Muhammad Faizal,




(Salahudin dan Datuk Mahfodz bersama penyokong PAS di atas treler Negara Berkebajikan)

BATU PAHAT: Buku pendedahan bertajuk 'The Black Rose - cerita Deepak Jaikishan' terus mendapat sambutan setiap kali treler jelajah tiba di lokasi-lokasi di Melaka dan Johor.

Buku yang menceritakan mengenai akuan bersumpah pertama (SD1) dan kedua (SD2) yang dilakukan oleh penyiasat persendirian, Balasubramaniam (PI Bala) telah menarik minat rakyat tempatan yang ingin mengetahuinya dengan lebih terperinci apa sebenarnya berlaku.

Rakyat yang selama ini hanya sekadar mendengar tentang SD1 dan SD2 serta pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu, namua dengan penjelajahan traler ini ia mampu memberi rakyat mengetahui cerita yang sebenarnya berlaku di sebalik kejadian tersebut.


Mereka berebut-rebut membeli buku yang turut dijual bersama dengan datangnya treler ini ke kawasan mereka.


(Penduduk kampung di Senggerang membeli buku The Black Rose)

Jelajah Negara Berkebajikan ini yang merupakan satu medium baru dalam penyampaian maklumat kepada rakyat.

Kaum Cina di Johor kelihatan jelas melahirkan satu hasrat untuk melakukan perubahan besar pada politik Johor pada pilihanraya nanti.

Kebangkitan tersebut ditunjukkan secara terbuka apabila penduduk Cina di Senggerang tampil bersama-sama untuk berada di atas pentas treler yang datang kepada mereka baru-baru ini.

Sokongan itu secara jelas memberitahu bahawa kaum Cina akan membuat perubahan secara besar-besar bukan hanya di Johor tetapi juga di seluruh negara.

Turut serta adalah Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yang bakal bertanding di Johor kali ini, meninggalkan kerusi selamatnya di Kubang Kerian.

Tiada ulasan: