Ahad, 10 Mac 2013

‘Mereka ke Sabah selepas janji Najib’ terhangat

Harakahdaily,


KUALA LUMPUR: Pembaca Facebook dan Twitter Harakahdaily paling meminati artikel bertajuk “Misuari dakwa 'mereka ke Sabah selepas janji Najib'” yang muncul juara ranking artikel terhangat Harakahdaily bagi minggu ke-10, 2013.
Artikel tersebut melaporkan satu berita Manila Buletin Publishing Corporation (mb.com.ph) yang memetik dakwaan pengasas MNLF Nur Misuari bahawa tentera Sulu ke Sabah selepas mendengar janji dari Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak.

Di tempat kedua ialah artikel bertajuk “Tidak mahu menyerah, sedang 'beristirehat'” yang memetik laporan portal berita Philippine Daily Inquirer, yang menyebut kumpulan bersenjata yang kini berdepan serangan pasukan keselamatan Malaysia, tidak akan menyerah malah menegaskan akan berjuang sehingga titisan darah terakhir.

Manakala artikel ketiga yang paling diminati oleh pembaca Harakahdaily ialah berita bertajuk “Gambar mayat penceroboh didedah” yang melaporkan tindakan kerajaan Malaysia mendedahkan gambar sekurang-kurangnya 13 mayat penceroboh yang mati akibat serangan tentera di Kampung Tanduo, Lahad Datu.

Berikut ialah 10 artikel terhangat Harakahdaily bagi minggu 3 hingga 9 Mac.

1

Misuari dakwa 'mereka ke Sabah selepas janji Najib'
2

Tidak mahu menyerah, sedang 'beristirehat'
3

Gambar mayat penceroboh didedah
4

Gambar terbaik YDP PAS Semporna kes Lahad Datu
5

Liwat II: Pendedahan Azlan, apa kata Dr Haron Din
6

Kerajaan Persekutuan BN berakhir Sabtu ini
7

Raja Nazrin bertitah jujur tentang PAS
8

Harga minyak naik lagi
9

Kereta rempuh pentas pelancaran China Town
10

Lahad Datu: Anwar arah kaji saman ke atas media Umno

Tiada ulasan: