Jumaat, 22 Mac 2013

Ayuh....Fathul Bari, Kita Bersatu Di bawah Islam, Bersama PAS!

 Editor BULETIN

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita17/mohd%20nor%20hamzah.jpgTiba-tiba ada suara yang mengajak kepada apa yang dipanggil sebagai “Perpaduan”. Belum hilang ingatan rakyat kepada tuduhan “PAS Parti Ajaran Sesat” yang mereka adakan wacana suatu ketika dulu (sehinggakan huruf jawipun berterabur tak tahu nak eja – sesat jadi “Syesyat” mereka mengajak PAS bersatu pula. Sekejap sesat, sekajap bersatu....macam biskut.
Bagi saya, saya boleh menerima perpaduan itu dengan kita pakat-pakat menyokong PAS dalam PRU nanti. Bermakna Umno mesti menyuruh penyokongnya mengundi PAS kerana itulah langkah pertama kearah perpaduan PAS – Umno. Kenapa perlu Umno menyokong PAS dalam PRU nanti untuk bersatu? Ini sebabnya :

1. 56 tahun Umno khianati rakyat dengan tangannya berlumuran dengan darah dan najis hasil daripada sikap jahatnya terhadap PAS, Islam dan rakyat diwaktu yang sama Umno mula cemburu dengan perpaduan  yang berjaya dibina oleh PAS melalui kerjasamanya dengan parti PKR dan DAP yang mula mendapat sokongan dan keyakinan rakyat untuk mengadakan perubahan dalam PRU.

2. Umno mula menggunakan bahasa perpaduan untuk menarik pengundi sebagaimana golongan-golongan yang pernah menggunakan isu perpaduan untuk mengekalkan kuasanya. Semenjak zaman nabi s.a.w pembesar-pembesar Mekah cuba untuk menggunakan kalimah perpaduan bagi menyerang nabi Muhammad dengan menganggap nabilah punca pemecah perpaduan masyarakat. Rakyat perlu bersatu dibawah kepimpinan Mekah untuk menghalang segala perpecahan yang dilakukan oleh nabi Muhammad S.A.W.

3. Demikianlah juga komunis yang masuk dalam tanahair umat Islam menggunakan istilah perpaduan untuk menarik sokongan rakyat bagi menyokong ideologi komunis. Sesungguhnya isu kalimah perpaduan yang dibawa oleh Fathul Bari merupakan isu yang lapuk kerana Umno sebenarnya tidak pernah memiliki cita-cita untuk kepentingan Islam melainkan terus mengkhianati rakyat Kelantan, rakyat Terengganu dan Malaysia seluruhnya. Umno cuba untuk menggunakan kalimah perpaduan bagi menjayakan kaedah yang dibawa oleh penjajah untuk memerintah.

4. Kita mengulangi apa yang disebut oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang menegaskan bahawa Umno mesti menyatakan kesediannya untuk menolak fahaman kebangsaan, tapi sayang Umno mula menggunakan pendekatan  perkauman dengan menjaja filem Tanda Putera dan terus menyerang kaum-kaum yang lain yang sebenarnya kaum-kaum lain itu ada kepentingan bersama dalam negara yang berdaulat ini.

5. Dalam waktu Fathul Bari menyeru untuk diadakan perpaduan antara PAS, Umno dalam masa yang sama juga sebenarnya sedang menunjukkan pengkhianatan mereka terhadap rakyat Malaysia ini apabila diakui sendiri bagaimana pemberian kad pengenalan kepada warga asing sebagaimana ianya mula menunjukkan persoalan-persoalan yang banyak berkenaan isu di Sabah. Bahkan hari ini terpapar bagaimana Umno mula menggunakan kuasa dengan memberikan kad pengenalan kepada warga asing untuk berkuasa di Selangor dan dimana-mana negeri. Pengkhianatan ini tidak boleh dimaafkan kerana pengkhiantan ini bukan sahaja berlaku terhadap PAS bahkan keatas seluruh rakyat.

Banyak lagi senarai kegagalan Umno dalam menjaga Islam, melayu dan negara. Umno sebenarnya boleh diselamatkan dengan seluruh penyokong-penyokong Umno meninggalkan Umno dengan mematikan Umno dan memastikan PR menang dalam PRU yang akan datang dan membentuk perpaduan yang sangat hebat dan yang sangat dibanggakankan oleh rakyat Malaysia seluruhnya.

YB Ustaz Mohd Nor Hamzah
Ketua Pemuda PAS Negeri Terengganu
ADUN Bukit Payong

http://dunbpayong.blogspot.com/

Tiada ulasan: