Sabtu, 17 November 2012

Maips dijangka bangkit isu Mufti Perlis Isnin ini

MOHD IDROS MOHD ALI
Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya
Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya
 
KANGAR - Isu peletakan jawatan Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya sebagai ahli jawatankuasa Baitulmal, yang diperkatakan sejak beberapa hari lalu, dijangka  dibangkitkan pada mesyuarat Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu (Maips) Isnin ini, kata Pengerusinya, Datuk Abu Bakar Ahmad.

"Isu ini sudah panas. Saya pasti ia akan turut ditimbul atau dibincangkan dalam mesyuarat itu kelak,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Ditanya sama ada sudah menerima surat peletakan jawatan Juanda seperti yang heboh diperkatakan sekarang ini, Abu Bakar berkata belum melihat atau menerimanya.

“Saya masuk pejabat pagi tadi (semalam) tetapi tidak nampak pun ada surat Dr Juanda. Tak tahulah kalau surat iru dihantar ke pejabat satu lagi,” katanya.

Ditanya sama ada sudah bertemu dengan Mufti Perlis itu untuk mendapat maklumat mengenainya, beliau berkata belum ada kesempatan untuk berbuat demikian semalam.

“Saya belum sempat bertemunya hari ini (semalam). Tadi saya menunaikan solat Jumaat di Masjid Kuala Perlis dan tidak nampak Dr Juanda pun. Mungkin dia ada di masjid lain,” katanya.

Diminta mengulas lanjut mengenai peletakan jawatan itu yang ada kaitan dengan rasa tidak puas hati Juanda mengenai perbelanjaan yang dilakukan oleh Baitulmal, Abu Bakar berkata, semuanya sudah ada dalam laporan Sinar Harian.

“Saya tak mahu ulas lagi sebab belum dapat surat Mufti atau bertemu dengannya. Saya harap dapat jumpanya secepat mungkin untuk mendapat gambaran yang lebih jelas,” katanya.

Tiada ulasan: