Khamis, 1 November 2012

Himpunan Kebangkitan Rakyat Tuntut Royalti Di Seremban




SHAH ALAM : Paktan Rakyat(PR) mensasarkan kehadiran 50 ribu orang dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat yang bakal berlangsung di Taman Seremban Jaya, Seremban pada (Sabtu) 3 November ini.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, semua rakyat dialu-alukan hadir beramai-ramai bagi memberikan sokongan kepada perlancaran program ini yang akan bermula jam 4 petang sehingga 12 malam.

Katanya, himpunan ini merupakan anjuran kerjasama parti-parti di dalam PR iaitu PAS, PKR dan DAP dengan membawa empat tema utama iaitu tuntutan pilihan raya yang bersih dan adil, royalti minyak, kehijauan dan Felda.

“Himpunan ini merupakan pra-perlancaran program jelajah kebangkitan rakyat ke seluruh negara bagi membawa tema ini keseluruh negeri bagi menerangkan dan membawa mesej penting kepada semua rakyat di negara ini,” katanya kepada TV Selangor.

Bagi memudahkan perjalanan, orang ramai digalakkan datang secara berkongsi kenderaan dan berkumpul di parkir Stadium Tunku Abdul Rahman, Paroi pada jam 3 petang dan akan berkonvoi ke tapak perhimpunan.

Dalam pada itu, semua pimpinan utama PR termasuk Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan turut hadir bersama di program itu.

Selain itu, antara aturcara menarik program pada hari itu adalah pidato rakyat, konsert rakyat, pameran Kerajaan Negeri-Negeri PR serta ceramah perdana.

Tiada ulasan: