Isnin, 9 April 2012

Pagar berkaran ragut nyawa jiran

Oleh Mohd Sah Muda

BUKTI...Che Yusoff menunjukkan penyambungan bekalan elektrik  secara haram dalam pondok  kebun sawit jirannya. Gambar kecil, Mohd Azri.

BUKTI...Che Yusoff menunjukkan penyambungan bekalan elektrik secara haram dalam pondok kebun sawit jirannya. Gambar kecil, Mohd Azri.

MERSING: Tindakan seorang penduduk memasang pagar elektrik secara haram bagi menghalang babi dan gajah merosakkan kebun kelapa sawit miliknya di Kampung Gajah Mati, dekat sini, meragut nyawa jirannya sendiri.

Mayat Mohd Azri Che Yusoff, 29, ditemui dalam keadaan tangannya tersangkut pada pagar dawai elektrik berkenaan jam 9 pagi kelmarin selepas dia dilaporkan tidak pulang ke rumah sejak keluar pada jam 8 malam sebelumnya.

Bapa mangsa, Che Yusoff Che Ahmad, 66, berkata, anaknya bersiar-siar di kawasan kejadian yang terletak 100 meter dari rumahnya jam 8 malam Jumaat lalu sebelum tidak pulang ke rumah.

“Kami amat bimbangkan keselamatannya dan segala persoalan terjawab apabila jiran memaklumkan menemuinya di kawasan berhampiran pagar elektrik itu pagi semalam (kelmarin),” katanya ketika ditemui, semalam.


Che Yusoff berkata, ketika itu dia berada di luar kampung dan bergegas pulang ke rumah sejurus diberitahu mengenai kematian anak keenam daripada tujuh beradik itu menerusi panggilan telefon oleh isterinya, Rahmah Ag Ahmad, 62.

Tiada ulasan: