Ahad, 8 April 2012

Orang rapat Mustapa Mohamed akan sertai PAS?

Harakahdaily


KUALA LUMPUR: Umno Kelantan lagi sekali akan dikejutkan dengan tindakan bekas pegawai tinggi kerajaan yang kini sedang bersiap sedia untuk mengumumkan menyertai PAS.

Pegawai kerajaan yang berkhidmat dengan kerajaan Persekutuan itu dikatakan rapat dengan Pengerusi Umno Kelantan Mustapa Mohamed, tulis Mohd Sayuti Omar di dalam blognya, http://www.msomelayu.blogspot.com

“Beliau kini baru bersara dan mengambil tindakan demikian kerana bosan dengan politiking di dalam Umno serta kesal dengan tindak tanduk UBN yang menekan pegawai kerajaan supaya menyokong parti itu,” tulis Sayuti lagi.

Menurutnya, tindakan Umno Kelantan yang mengeksploitasi pegawai kerajaan supaya meramaikan majlis-majlis politik terutamanya semasa kunjungan presiden Umno ke Kelantan juga menjadi punca kenapa ramai bekas pegawai kerajaan bosan dengan Umno.

Satu sumber memberi tahu pegwai itu akan menyerahkan borang menyertai PAS kepada Persuruhjaya PAS Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Penyertaan bekas pegawai yang baru pencen itu akan memeranjatkan UBN kerana beliau disebut-sebut untuk dicalonkan bertanding dalam pilihan raya umum akan datang," kata sumber itu enggan mendedahkan identiti pegawai berkenaan.

Kata sumber itu lagi satu majlis kemasukan dalam PAS dan kesyukuran akan diadakan.

Tiada ulasan: