Rabu, 1 Februari 2012

Pihak berkepentingan letak kepala babi di masjid

Harakahdaily,

SELAYANG: PAS yakin pihak yang terlibat dalam kejadian meletakkan kepala babi di pintu masuk Masjid Nurul Iman, Rawang pagi semalam adalah pihak yang berkepentingan.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad berkata, hanya pihak berkepentingan saja yang akan membuat kerja seperti itu.

Dalam kejadian semalam, kepala babi ditemui di pintu masuk Masjid Nurul Iman pada jam 5.00 pagi oleh ahli jawatankuasa masjid sebaik sahaja mereka membuka pintu pagar utama masjid itu. (Gambar bawah)

Pihak polis dari Balai Polis Rawang yang terletak tidak jauh dari masjid itu yang dihubungi tiba di lokasi pada jam 7.30 pagi untuk menjalankan penyiasatan.

Khalid meminta pihak polis siasat terperinci kes ini kerana selama ini kawasan Rawang ini aman dan tenang.

Permintaan itu dikemukakan Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam kepada Timbalan OCPD Daerah Gombak, Superitendan Rosly Hassan dan pegawai penyiasat kes itu dalam pertemuan mereka di IPD Gombak, pagi ini.

"Pakatan Rakyat tak untung apa-apa dengan kes sebegini bahkan akan rugi...jadi kita harap ia diselesaikan dengan segera," beritahu Khalid kepada wartawan selepas pertemuan itu.

Khalid berkata, pihak polis sehingga ini masih belum mendapat apa-apa klu pihak yang bertanggungjawab dalam kes ini.

Ini kerana tiada sebarang bantuan teknikal yang diperolehi bagi membantu polis mengenalpasti siapa bertanggungjawab kerana tiada cctv dan seumpamanya di sini.

"Namun polis percaya ia bukan dicampak tetapi diletakkan dengan baik di atas tempat alas kaki plastik masjid itu," beritahu Khalid kepada media selepas pertemuan itu.

Turut serta dalam pertemuan itu adalah Zaidy Talib (YDP PAS Selayang), Fauzan Mazlan (Ketua Pemuda PAS Selayang) dan beberapa pimpinan PAS tempatan lagi.

Dalam pertemuan itu, Zaidy melahirkan kebimbangan kalau-kalau pihak berkepentingan cuba melaga-lagakan penduduk tempatan yang berada dalam harmoni sekarang.

Fauzan Mazlan pula bimbang kalau-kalau kejadian di Kampung Medan, Petaling Jaya sebelum ini berulang di sini.

"Sampai sekarang Kampung Medan masih belum reda dan kita bimbang ia merebak ke sini," kata Fauzan.

Tiada ulasan: