Selasa, 26 Mac 2013

Tanpa peruntukan namun 5 tahun dilepasi dengan jaya



Muhammad Faizal,



Mujahid berucap dari atas treler

PARIT BUNTAR: PAS terus berkhidmat dengan cemerlang walaupun tanpa sebarang peruntukan diberikan oleh kerajaan sepanjang lima tahun memerintah.

Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa ketika ditemui pada program jelajah Negara Berkebajikan turut menjelaskan sokongan yang diberikan oleh pelbagai kaum termasuk bukan Melayu amat membanggakan.

Beliau yang juga turut optimis dan yakin PAS akan terus mengekalkan kerusi yang dimenangi pada pilihanraya yang lepas.

"PAS untuk semua kaum dan apa yang saya lihat sekarang, kaum-kaum bukan Melayu telah menunjukkan sokongan padu mereka kepada Pakatan Rakyat khususnya PAS di parlimen ini.

"Walaupun kita tidak diberikan peruntukan khusus oleh kerajaan tetapi itu semua bukannya halangan kepada kita untuk berkhidmtan, kita lihat sendiri kecemerlangan PAS menyelesaikan segala masalah yang timbul di kawasan ini," jelas beliau kepada Harakahdaily.

Pak Jabit [L Mankadir Samsi] bercakap kepada orang ramai di depan treler

Tambahnya lagi, sepanjang lima tahun tanpa peruntukan segalanya berjalan lancar apatah lagi jika Pakatan Rakyat berjaya memerintah di Putrajaya nanti.

"Selama lima tahun kita mampu berkhidmat tanpa sebarang masalah dan saya pasti jika Putrajaya milik kita, PAS akan berkhidmat lebih baik dari Barisan Nasional.

"Saya yakin penduduk di sini telah menilai kecemerlangan PAS dan mereka akan terus memberi sokongan kepada kita (Pakatan Rakyat) untuk terus mentadbir," sambung beliau lagi.

Dr Mujahid (gambar) yang sebelum itu ketika memberi ucapan di hadapan kira-kira lima ratus penyokong memberitahu agar rakyat membuat pilihan yang terbaik dalam mengembalikan hak yang telah dirampas oleh Barisan Nasional (BN) sebelum ini.

Menurutnya lagi, hak rakyat yang ingin dikembalikan bukannya seperti Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BRIM) tetapi dalam bentuk janji-janji Pakatan Rakyat sepertimana yang terkandung di dalam Buku Jingga dan juga manifesto Pakatan yang bersifat berterusan.

"Kita akan lakukan reformasi besar dalam kerajaan demi kebajikan rakyat dan menyelamat negara ini.

"Hak rakyat bukan hak kami, apabila Pakatan memerintah kami akan kembalikan apa yang dirampas oleh BN kepada rakyat semula," ucap beliau.

Beliau yang menyatakan menukar dasar atau membuat reformasi dalam kerajaan bukan satu tindakan untuk menekan rakyat tetapi memberi kebajikan kepada rakyat keseluruhan.

Tiada ulasan: