Isnin, 18 Mac 2013

Sakmongkol: 7 Dosa Besar - Fatwa Pujangga Najib Razak


KELAB GREENBOC

Fatwa Pujangga

Kita ada dengar Ustaz Najib Razak membuat kenyataan politik tentang 7 dosa besar pakatan rakyat. Saya ingatkan ada berita yang menggegarkan bumi dan alam dari Najib. Rupa-rupanya tidak ada apa2 signifikens.

Walaubagaimanapun, rakyat mesti bersyukur kerana ada PM yang maksum menyenaraikan dosa orang lain.

Kepada rakyat Kelantan khususnya dan rakyat Malaysia am nya, bagaimana agak nya kalau kita bandingkan kebersihan Najib dengan Nik Aziz?

Saya dapat dengar carutan para pembaca dan gelak hilai sebahagian dari mereka. Tentu mereka kata, Najib lebih bersih dari Nik Aziz. Hoho.

Bolehkah kita pautkan apa-apa signifikens kepada orang yang tidak tahu memberi contoh mugallazah ini? Sejak bila PM yang paling terpalit dengan pelbagai lumpur ini, memperolehi status maksum dan kemudian boleh pula naik saksi keatas orang lain?

Oh ya- saya lupa; ini dia pemimpin parti Melayu yang terbesar yang menyuruh orang Melayu menjadikan prinsip wasathiyah sebagai pedoman hidup mereka. Rakyat disuruh wasathiyah, pemimpin UMNO tak perlu wasathiyah kerana mereka dapat 30% sabsidi dari Tuhan. Yang demikian pemimpin UMNO boleh lakukan rasuah, penganiayaan, merompak khazanah rakyat, mencuri kekayaan negara. Pemimpin tak perlu ikut wasathiyah.

Jawab nya, kita tidak letakkan apa-apa signikens kepada kenyataan2 Najib. Satu dunia sudah tahu Najib kaki temberang dan auta. Semua kenyataan nya sudah tidak releven. Rakyat hanya menanti PRU13 untuk membuktikan nya. Kita menanti tarikh untuk menterjemahkan mimpi ngeri Najib kepada reality.

Rakyat tidak sabar menterjemah kepada realiti kesukaan Najib pada nombor 11 yang melambangkan natu nisan di perkuburan itu. Kita mahu talqinkan pemimpin UMNO yang semua nya korap dan membuang budaya rasuah yang di wasathiyahkan oleh UMNO.

Apa sudah jadi kepada konsep 1 Malaysia selain dari orang ramai berhimpun sana sini, menunjukkan jari telunjuk? Orang Islam menunjuk jari telunjuk dalam tahayyat, Najib ajak rakyat menunjuk kepada mimpi ngeri yang dia rancangkan.

Dimana dia perpaduan semua kaum dan usaha perangkulan (inclusiveness) semua kaum dalam menikmati faedah kemajuan negara? Rakyat di pingirkan, pemimpin didahulukan! Golongan bangsawan dan putera2 orang atasan mendahului mengambil kekayaan, rakyat bumi ketinggalan dibelakang.

Pemimpin UMNO bersekongkol dengan cukung2 Cina, rakyat dibawah disuruh berkelahi dan bermusuhan dengan orang Cina.

Jadi apa ada pada 1Malaysia? Apa yang ada ialah penaklukan 1 Malaysia dibawah hegemeony UMNO. Itulah maksud sebenar 1Malaysia- 1 Malaysia tunduk kepada pemerintahan UMNO.

1Malaysia tidak lain suatu seruan untuk meletakkan negara ini dibawah telunjuk pemimpin UMNO yang mahukan kuasa mutlak. Orang UMNO mahu jadi diktator dan fascis. 1 Malaysia adalah seruan untuk memusatkan semua kausa dalam tangan UMNO. Pemusatan kuasa hanya dilakukan oleh pemerimtan facist dan kuku besi.

Hakikat nya, rakyat sudah tidak percaya kepada Najib dan UMNO. Penjara Sungai Buloh menanti para pemimpin UMNO yang korap dan rasuah!

Tiada ulasan: