Jumaat, 8 Mac 2013

Hari Wanita: Jambangan bunga untuk PDRM

Hazayani Zakaria,
 
KUALA LUMPUR: Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) akan menghadiahkan jambangan bunga kepada Polis DiRaja Malaysia (PDRM) sempena sambutan Hari Wanita Sedunia, esok.

Ketua Penerangan DMPP, Aiman Athirah Al Jundi berkata, hadiah jambangan bunga tersebut sebagai penghargaan kepada jasa PDRM menjaga keselamatan wanita dan negara.

"Ia juga sebagai manifestasi harapan wanita kepada PDRM agar menjalankan tugas menjaga keselamatan negara dari ancaman luar dan dalam tanpa campur tangan pihak berkepentingan," katanya kepada Harakahdaily hari ini.

Tambah Aiman, ia juga sebagai tanda sokongan DMPP kepada pasukan keselamatan yang bertugas di Lahad Datu khususnya kepada mereka yang telah terkorban.

"Ini juga asebagai solidariti muslimat kepada keluarga wira negara khususnya mereka yang terkorban sewaktu mempertahankan negara," katanya.

Acara tersebut akan diadakan secara serentak jam 11 pagi esok di seluruh negara bertempat di Balai Polis Kontinjen Negeri dan daerah masing-masing.

Kita menyeru muslimat khususnya dari Lajnah Penerangan dan Dakwah di setiap negeri untuk menyampaikan jambangan bunga kepada ketua polis negeri dan daerah masing-masing," katanya.

Tiada ulasan: