Ahad, 11 November 2012

PBNJ sedia berbincang

MOHD FIRDAUS YON
Foto: www.atmfa.my


Mat Yo
PBNJ berharap Kafa dapat membuat keputusan sama ada bersetuju atau tidak untuk melepaskan Mat Yo (kiri) bagi saingan Liga Malaysia 2013.
 
PERSATUAN Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) bersedia untuk bertemu Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) bagi membincangkan lebih lanjut perpindahan penyerangnya, Norshahrul Idlan Talaha.

Setiausaha Kehormat PBNJ, Suhairi Hashim berkata, PBNJ masih menanti jawapan balas setiap surat dan tawaran yang diberikan kepada Kafa sehingga ke hari ini bagi mendapatkan khidmat Norshahrul atau lebih dikenali sebagai Mat Yo.

“Kita masih belum dapat membuat keputusan mengenai Mat Yo. Kafa sendiri belum menjawab surat dan tawaran yang PBNJ berikan bagi mendapatkan Mat Yo.

“Bagaimanapun, kita difahamkan Mat Yo sendiri sudah menghantar surat kepada Kafa untuk melepaskannya berhijrah ke pasukan Johor untuk Liga Malaysia musim hadapan. Kita masih menunggu reaksi positif daripada mereka,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Tanpa mendedahkan tawaran yang diberikan kepada Kafa, Suhairi berkata, Kafa diharapkan dapat membuat keputusan sama ada bersetuju atau tidak untuk melepaskan Mat Yo berdasarkan tawaran berkenaan.

“Kita sendiri tidak tahu sama ada mereka setuju atau tidak dengan tawaran diberikan. PBNJ sendiri sudah mengikut prosedur untuk melamar Mat Yo tanpa melanggar sebarang undang-undang dan peraturan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

“Umpama adat meminang anak dara orang, kita sudah merisik mereka dengan surat dan tawaran, cuma Kafa belum memberikan sebarang jawapan. Sebelum ini, PBNJ juga sudah menghantar surat mengajak Kafa untuk berbincang,” katanya.

Terdahulu, Sinar Harian melaporkan Kafa bersedia untuk merungkai segala masalah yang timbul berhubung isu perpindahan Mat Yo, selain menyatakan kesediaan untuk berbincang empat mata jika PBNJ benar-benar mahukan khidmat penyerang terbabit.

Sebelum ini, Mat Yo juga dilaporkan merayu agar Kafa tidak merumitkan urusan perpindahannya ke Johor dan melihat penghijrahan berkenaan dari sudut positif, termasuk memikirkan masa depannya.

Tiada ulasan: