Ahad, 11 November 2012

Lelaki maut dalam kebakaran rumah kedai

Bernama


 
Seorang lelaki yang cacat pada kaki maut selepas terperangkap dalam kebakaran membabitkan rumah kedai dua tingkat di Jalan Bangsar, di Kuala Lumpur awal hari ini.

Mangsa dikenali sebagai Mohd Nor Mat Yaakob, 32 dari Pasir Puteh, Kelantan dan baru sebulan bekerja sebagai mekanik di bengkel yang terletak di bahagian bawah rumah kedai terbabit.

Bahagian atas rumah kedai berkenaan menempatkan 12 bilik sewa untuk pekerja.

Abang mangsa yang hanya dikenali sebagai Nizam, berkata adiknya mengalami kecederaan kaki selepas terlibat dalam kemalangan jalan raya 13 tahun lepas.

"Kemalangan itu menyebabkan dia tidak dapat berjalan secara normal," katanya ketika dihubungi.

Nizam berkata adiknya yang tinggal di Gombak terpaksa bermalam di bilik pekerja di bahagian atas premis itu memandangkan mangsa yang berulang-alik menunggang motosikal tidak dapat pulang ke rumah akibat hujan lebat.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Khirudin Drahman berkata ketika kejadian 2.35 pagi itu penghuni bilik sewa terbabit sedang nyenyak tidur.

"Tetapi mereka sempat lari menyelamatkan diri," katanya sambil memberitahu ada seorang mangsa yang terjun dari tingkat atas.

Menurutnya, bilangan sebenar penghuni belum dapat dipastikan.

Jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Pantai, Hang Tuah dan Sri Hartamas dengan kekuatan 23 anggota dikejarkan ke tempat kejadian selepas menerima laporan, katanya.

Khirudin berkata api berjaya dikawal daripada merebak ke premis bersebelahan kira-kira 3 pagi.

Punca serta anggaran kerugian masih dalam siasatan.- Bernama

Tiada ulasan: