Isnin, 7 Mac 2016

TMJ tanya, mana duit hak penyiaran?

SINAR HARIAN


TMJ
Tunku Ismail
 

PEMILIK skuad Johor Darul Takzim (JDT), Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim berharap Datuk Seri Najib Tun Razak boleh menyampaikan pesanan kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan Ketua Pegawai Eksekutif FMLLP, Kevin Ramalingam.

"Berkenaan wang hak penyiaran yang masih tertunggak kepada pasukan-pasukan yang bertanding di dalam Liga Super dan Liga Premier. Manakah wang RM 1 Juta atau 2 juta yang sepatutnya diagihkan ke setiap pasukan?" kata TMJ dalam perkongsian oleh Facebook Johor Southern Tigers.

"Sut-sut pegawai FAM dan FMLLP semakin mahal, tetapi tunggakan kepada pasukan tidak dilunaskan," katanya lagi.

Sebelum ini,  Tunku Ismail mendedahkan bagaimana FAM telah membolot hak pasukan-pasukan yang bertanding.

[ARTIKEL BERKAITAN: Tak mengapalah, bola sepak bukan periuk nasi saya]

Selain dari pesanan berkenaan, Tunku Ismail juga ditanya mengenai perbezaannya dengan pesaing yang lain.

"Saya seorang yang gemar memandu kereta yang laju dan saya tahu destinasi saya. Mereka pula mahu memandu apa yang saya pandu, tetapi mereka tidak tahu hala tuju mereka," katanya.



Tiada ulasan: