Ahad, 1 April 2012

Gambar ceramah Umno terhangat minggu ke-13

Harakahdaily,

KUALA LUMPUR: Sekeping gambar daripada ceramah Umno yang dipaparkan oleh blog addin77.blogspot.com sebagai contoh wasatiyyah yang dianjurkan oleh Perdana Menteri, Najib Razak adalah artikel terhangat Facebook dan Twitter Harakahdaily bagi minggu ke 13.

Pada tangga kedua ialah misteri laporan blog tulisan blogger popular Mohd Sayuti Omar (MSO) yang bertajuk “Awang Adek Hussein akan menangis tidak berlagu?” di mana mengulas maklumat yang diterima beliau bahawa sesuatu akan berlaku kepada timbalan menteri kewangan itu dalam masa terdekat, yang disifatkannya 90 peratus benar, sedih dan terkejut.

Kontroversi sms yang dihantar keluar Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor Teng Chang Khim yang jatuh ke tangan Adun-adun BN disyaki angkara Presiden JATI, Datuk Dr Hasan Ali menduduki tempat ketiga.

Teng telah menghantar sms menggunakan senarai 'broadcast' telefon Blackberrynya kepada seluruh Exco Kerajaan Negeri yang mana dalam senarai tersebut masih terdapat nama bekas exco itu.

Sms yang dihantar oleh Teng kepada semua exco yang berbunyi "This is possibly the last winding up sessions for exco, opportunity should be fully used to talk about our success in the past 4 years like whay Yaacon is doing now."


Tetapi sms tersebut telah disebarkan kepada adun Barisan Nasional dengan memberitahu Speaker bersikap berat sebelah dan mahu ia dijadikan isu untuk mereka keluar meninggalkan dewan negeri.

Di tangga keempat ialah ulasan MSO mengenai temberang Hasan dalam kontroversi peruntukan membaiki pejabat Exco Selangor, di mana Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengesahkan bahawa bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu telah membelanjakan sebanyak RM329,000 untuk memperbaiki pejabatnya di mana angka itu mendahului perbelanjaan oleh Exco lain untuk membaiki pejabat masing-masing.

Di tangga kelima ialah artikel mengenai misteri pemilik sebuah kereta mewah, Bugatti Veyron yang dikatakan perlu membayar RM24,598.50 cukai jalan setahun oleh blogger tukanglawan.

“Jadi, milik siapakah kereta berkuasa tinggi ini, dikhabarkan ianya milik anak bekas perdana menteri, milik orang kuat umno, parti yang kononya memperjuangkan bangsa melayu,” soal beliau.

Berikut ialah 10 artikel terhangat Facebook dan Twitter Harakahdaily bagi minggu, 25 hingga 31 Mac, 2012.

1

Gambar ceramah Umno yang hangat

2

Awang Adek akan menangis tidak berlagu?

3

Sms dalaman terlepas: Speaker syak Hasan Ali

4

Hasan akidah terkena lagi?

5

Cukai jalan RM24,598.50 setahun, itu kereta siapa?

6

Kenyataan paling 'hamlau' dari seorang PM

7

Tindakan bekas imam Hoslan mengislamkan orang tak sah?

8

'Kita memang cadang nak tukar Ketua Pembangkang'

9

Kerajaan Pakatan Selangor dalam keadaan genting

10

Imam Hoslan Islamkan 2 banduan dalam penjara




Tiada ulasan: