Ahad, 18 Julai 2010

Nek Wook Mahu Anak

KUALA TERENGGANU: Warga emas, Wook Kundur dan suami ke-23nya, Mohd Noor Che Musa, yang ditemukan semula Khamis lalu, berhasrat untuk terus mengecapi kebahagiaan rumah tangga dengan menambah ahli keluarga 'baru'.

Menerusi temubual telefon dengan The Star, Sabtu, Mohd Noor berkata, dia ingin memenuhi hasrat isterinya yang berusia 108 tahun itu untuk menimang cahaya mata.

"Kami cuba (mendapatkan anak) sebelum ini tetapi faktor usia menjadi penghalang.

"Jadi, kami mengambil keputusan mengambil anak angkat, jika boleh, bayi lelaki," tambah Mohd Noor, 38, yang baru dibebaskan daripada rawatan di pusat pemulihan dadah selama 18 bulan.



Mohd Noor gembira bertemu isterinya Wook Kundor selepas 18 bulan berpisah di Tanah Merah pada Jumaat.

Mohd Noor berkata, dia merasakan kehadiran anak kecil mampu menceriakan suasana di kediaman pasangan tersebut di Kampung Bukit Tok Bat, Kuala Berang itu.

"Kami berbincang tentang anak dan Nek Wook bersetuju yang kami perlu mengambil anak angkat secepat mungkin," tambahnya.

Katanya, dalam perjalanan pulang dari Pasir Mas, Kelantan, Sabtu, isterinya menunjukkan sebuah premis menjual sarung tangan dan produk bayi.

"Melihatkan perbuatannya itu, saya sedar yang dia betul-betul inginkan anak," ujarnya, menambah mereka ingin bayi yang sudah membesar kerana lebih mudah dijagai.

"Saya tidak mengharapkan isteri berlari ke sana ke mari pada usianya apabila saya perlu bekerja untuk memelihara keluarga," katanya.

Mohd Noor bagaimanapun berkata, mereka tidak mempunyai masalah menerima bayi yang baru lahir.

"Kami sanggup menerima bayi yang lahir luar nikah.

"Daripada anak itu dibuang, berilah kepada kami dan kami berjanji akan menjaganya," katanya yang sanggup mengadakan pertemuan tertutup dengan pasangan terbabit.

Wook Kundor sebelum ini enggan bercerita mengenai perkahwinan terdahulu dan anak-anak.

Apabila ditanya mengenai perpisahan selama berbulan-bulan bersama isterinya itu, Mohd Noor berkata, dia merindui Wook Kundor dan kesal atas tindakannya sebelum ini.

"Isteri meminta saya berhenti menghisap dadah tetapi ketika itu saya terlalu terjebak," katanya sambil menambah, kejadian itu menyebabkan dia mengabaikan Wook Kundor.

"Kini saya sudah berubah dan menghargai setiap saat bersama isteri," katanya lagi.

Jodoh pertemuan antara Wook Kundor dan suaminya yang jauh lebih muda, lima tahun lalu itu mencuri perhatian media seluruh dunia.

Pun begitu, Mohd Noor ditahan atas kesalahan penyalah gunaan dadah awal tahun lalu, mengakibatkan wanita itu terpaksa berpindah ke rumah saudaranya di Pasir Mas.

Setelah suaminya ditahan, Wook Kundor mengadu tentang kesunyian hidupnya tanpa insan tersayang di sisi.

Tiada ulasan: