Khamis, 24 November 2016

0 bangkai ayam turut 'berhimpun' demi Maria Chin mariachinabdullah bersih5 Yap Jia Hee Hari ini, 9:41 malam Hari ini, 9:44 malam Himpunan solidariti untuk Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah malam nie dikejutkan dengan taburan beberapa bangkai ayam yang secara misteri 'menyertai' para pesertanya di Dataran Merdeka. BERSIH mengutuk perbuatan tersebut yang dipercayai untuk mensabotaj acara berkenaan. Sekitar 300 peserta berkumpul malam ini di Jalan Raja Laut berhampiran Dataran Merdeka seperti malam-malam malam sebelumnya tetapi kali ini dihidangkan dengan bau busuk yang cukup kuat. Salah seorang peserta yang hanya mahu dikenali sebagai Liew menjumpai beberapa ekor bangkai ayam yang diletakkan di tepi pagar jalan raya lalu mengutipnya dengan beg plastik sebelum membuangnya. "Sekurang-kurangnya 10 bangkai ayam dengan badan yang dipukul rata. "Ia berbau seperti najis, menjijikkan. "Ini jelas satu tindakan sabotaj atau tidak mungkin dibuang dengan cara yang 'kemas'," kata Liew yang berusia dan memakai baju kuning BERSIH5 kepada Malaysiakini. Selepas Liew membuang bangkai-bangkai ayam tersebut, sesetengah peserta menyembur ubat nyamuk bagi menghapuskan bau busuk berkenaan. Pengurus Sekretariat BERSIH, Mandeep Singh berkata, tindakan sabotaj seperti ini bukan perkara yang baru tetapi hanya taktik lama. "Ini taktik lama tetapi dengan cara yang berbeza, ia adalah sabotaj yang pastinya. "Mengapa perlu meletakkan bangkai ayam di sini kerana terdapat tong sampah," kata Mandeep ketika ditemui wartawan.

Yap Jia Hee

 
Himpunan solidariti untuk Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah malam nie dikejutkan dengan taburan beberapa bangkai ayam yang secara misteri 'menyertai' para pesertanya di Dataran Merdeka.

BERSIH mengutuk perbuatan tersebut yang dipercayai untuk mensabotaj acara berkenaan.

Sekitar 300 peserta berkumpul malam ini di Jalan Raja Laut berhampiran Dataran Merdeka seperti malam-malam malam sebelumnya tetapi kali ini dihidangkan dengan bau busuk yang cukup kuat.

Salah seorang peserta yang hanya mahu dikenali sebagai Liew menjumpai beberapa ekor bangkai ayam yang diletakkan di tepi pagar jalan raya lalu mengutipnya dengan beg plastik sebelum membuangnya.
"Sekurang-kurangnya 10 bangkai ayam dengan badan yang dipukul rata.

"Ia berbau seperti najis, menjijikkan.

"Ini jelas satu tindakan sabotaj atau tidak mungkin dibuang dengan cara yang 'kemas'," kata Liew yang berusia dan memakai baju kuning BERSIH5 kepada Malaysiakini.

Selepas Liew membuang bangkai-bangkai ayam tersebut, sesetengah peserta menyembur ubat nyamuk bagi menghapuskan bau busuk berkenaan.

Pengurus Sekretariat BERSIH, Mandeep Singh berkata, tindakan sabotaj seperti ini bukan perkara yang baru tetapi hanya taktik lama.

"Ini taktik lama tetapi dengan cara yang berbeza, ia adalah sabotaj yang pastinya.

"Mengapa perlu meletakkan bangkai ayam di sini kerana terdapat tong sampah," kata Mandeep ketika ditemui wartawan.




Tiada ulasan: