Isnin, 21 November 2016

Pemuda Umno: KJ Sedia Undur

Oleh: JOCELINE TAN dan ABDUL RAZAK AHMAD


 



PETALING JAYA: Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mengakui penggal kedua ini adalah yang terakhir untuk beliau menerajui pergerakan itu.

“Ini adalah penggal terakhir saya.

“Walaupun masih layak, saya sudah memimpinnya selama dua penggal. Tambah sepenggal sebagai naib ketua dan sepenggal jadi anggota exco, semuanya empat penggal.

“Kita perlu orang baru. Idea baru, orang baru, individu baru dan keterujaan baru. Tiba masanya untuk saya pergi,” katanya dalam wawancara bersama The Star menjelang Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2016 yang bakal berlangsung mulai 29 November hingga 3 Disember ini.

Walapun tiada had umur untuk jawatan yang disandangnya itu, Khairy berkata, pemimpin sayap parti itu seharusnya dalam lingkungan usia Pemuda Umno, sekurang-kurangnya di bawah 45 tahun.

Ditanya calon yang sesuai untuk mengambil alih jawatannya, Menteri Belia dan Sukan itu berkata, terdapat beberapa nama dalam senarai exco yang bersedia dan berkeupayaan.

Malah Khairy berpendapat bahawa Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun juga antara calon yang sesuai untuk mengetuai pergerakan itu.

“Saya rasa beliau boleh ambil alih. Beliau perlu dapatkan sokongan daripada delegasi Pemuda Umno, saya telah melatih beliau.

“Azwan telah melalui perjalanan yang panjang, tiba masanya untuk beliau tampil memimpin,” katanya.

Tiada ulasan: