Ahad, 30 September 2012

Sayap PKR Tekad PRU-13 Ubah Kerajaan




SHAH ALAM  : Ketiga-tiga sayap PKR menyatakan tekad untuk menjadikan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini sebagai ‘medan perang’ untuk merubah kerajaan Umno-BN bagi membawa pembaharuan politik negara.

Tekad itu dilaungkan oleh ketiga-tiga pimpinan sayap parti di hadapan kira-kira 1,500 perwakilan dalam Rapat Umum PKR dalam sesi Forum: Peranan Sayap Parti Dalam Menghadapi PRU13 di sini.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata pengundi muda perlu diberi perhatian oleh jentera parti kerana saluran generasi muda membawa perubahan politik semasa PRU12 lalu.



Sementara itu, Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamarudin berkata Kerajaan Umno-BN gagal memberdayakan wanita apabila memberi peruntukan yang kecil untuk program wanita dalam Belanjawan 2013.

Ujarnya, peranan wanita di negara ini dapat diperkasakan dengan pelaksanaan program yang digariskan di bawah Agenda Wanita Malaysia yang dilancarkan Wanita Pakatan Rakyat.

Dalam pada itu, Ketua Srikandi, Siti Aishah Shaikh Ismail berkata usaha untuk mendekati wanita muda semakin diperhebatkan khususnya isu-isu berkenaan ekonomi.

Ujarnya, generasi muda tidak hanya melihat kepada siapa yang bakal memimpin negara tetapi persoalan harapan yang ditawarkan kepada generasi muda.

“Anak muda ini perlu disantuni dengan memahami gaya dan pemikirannya.

“Jangan anggap anak muda sebagai saingan tetapi perlu disantuni untuk memimpin masa hadapan,” ujarnya.

Tiada ulasan: