Ahad, 4 Mac 2012

Kelantan tidak ganggu bukan Islam beribadat

Muhammad Yusri Amin,


KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersyukur kerana kini ramai dari kalangan kaum Cina dan India menyokong PAS termasuk menubuhkan Kelab Penyokong PAS.

Beliau menyatakan demikian sebagai mengulas sokongan memberangsangkan dari pelbagai kaum dan tokoh agama khasnya terhadap kepimpinan Kelantan diketuainya kini.

“Baru-baru ini beberapa tokoh agama di Malaysia termasuk dari Kristian, Buddha dan lain-lain agama, datang ke Kelantan dan mereka berjumpa saya mengucapkan terima kasih banyak bahawa Kerajaan Kelantan tidak pernah mengganggu mereka termasuk dalam urusan ibadat,” katanya ketika berucap pada Majlis Makan Malam PAS Kawasan Bachok di sebuah hotel di sini, malam tadi.

Turut hadir Ahli Parlimen Bachok yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Nasharuddin Mat Isa, Adun Perupok, Datuk Omar Mohamed, Adun Tawang Hassan Mohamood dan Adun Jelawat Abdul Aziz Kadir, kepimpinan PAS Kawasan Bachok dan para dermawan.

Mengulas peranan ahli dan pemimpin PAS, beliau menyeru semua pihak memainkan peranan masing-masing terutama menjelang Pilihan Raya ke-13.

“Bagi mereka yang ada mulut, bercakap. Ahli yang boleh memanjat pokok, panjat untuk menampal poster parti.

“Mereka yang ada wang, menderma. Yang berkebolehan dalam internet, gunakan internet, semuanya untuk memberikan kemenangan kepada Islam dalam semua segi,” ujarnya.

Mursyidul Am PAS itu juga berkata, antara langkah manusia bagi mengelak diri daripada api neraka di akhirat kelak ialah berusaha memperbetulkan urusan pemerintahan negeri dan negara.

Sehubungan itu, ujarnya antara usaha wajib dilakukan para pemikmpin ialah memperbetulkan hal ehwal pemerintahan di Kelantan khasnya dan di Malaysia amnya.

“Ini penting supaya betul sebagaimana kehendak ‘tuan punya’ iaitu Allah SWT.

“Jadi oleh demikian, wajib kita menggunakan parti, bahkan menolong parti dalam usaha memberi kemenangan kepada dasar Islam, dan ini kita telah buat sungguh-sungguh sejak lama dahulu khususnya sejak 1990,” jelasnya.

Tiada ulasan: