Sabtu, 31 Ogos 2013

SYABAS gerak semua sumber bantu pengguna

MALAYSIA KINI


 
Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) menggerakkan semua sumber yang ada bagi membantu pengguna menangani gangguan bekalan air setelah empat loji rawatan air ditutup selepas Sungai Selangor dicemari tumpahan diesel.
  
Penolong Pengurus Besar Jabatan Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam Syabas Priscilla Alfred berkata pihaknya telah menghantar kesemua sumber di tujuh daerah yang terjejas iaitu Petaling, Kuala Lumpur, Klang dan Shah Alam, Gombak, Hulu Selangor, Kuala Langat dan Kuala Selangor.
  
"Pihak kami masih memantau bagi menentukan bila keadaan akan pulih sepenuhnya...oleh kerana gangguan ini melibatkan kawasan besar, SYABAS mengaktifkan Pelan Tindakan Kecemasan (ERP) Kod Merah untuk kesemua kawasan ini," katanya kepada Bernama ketika dihubungi untuk mengulas perkembangan terbaharu gangguan tersebut, hari ini.
  
Beliau menambah, dengan rizab kapasiti yang kecil dan kadar permintaan tinggi, pihak SYABAS ingin memaklumkan bahawa hentitugas kali ini akan mengambil masa pemulihan yang lebih panjang walaupun kerja-kerja pembersihan sedang dilaksanakan.
  
SYABAS menyarankan pengguna mendapatkan maklumat terkini berhubung gangguan bekalan air menerusi laman sesawang http://www.syabas.com.my.
  
"Pengguna juga boleh membuat aduan atau pertanyaan di laman Facebook atau Twitter SYABAS dengan menaip 'puspel' atau 'puspel syabas'," katanya.- Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.