Rabu, 30 September 2020

Bung Moktar mohon maaf kepada Ahmad Zahid kerana gagal jadi Ketua Menteri

KUALA LUMPUR – Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin memohon maaf kepada Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kerana gagal Ketua Menteri Sabah.
 
Timbalan Ketua Menteri I itu berkata, jawatan itu merupakan sasaran UMNO Sabah tetapi pihaknya menyedari adalah sukar untuk menuntutnya dengan dengan hanya memenangi 14 kerusi sahaja pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah pada Sabtu lalu.
 
“Saya juga memohon maaf kepada Dato’ Seri Presiden kerana hasrat dan cita-cita beliau dan rakan-rakan yang berkehendakkan saya atau wakil daripada Umno Sabah Menjadi Ketua Menteri
tidak kesampaian,” katanya yang juga Ketua UMNO Sabah dalam kenyataan hari ini.
 
Menurut Bung Moktar, beliau berharap pihak-pihak tertentu yang masih bersandiwara menyalahkan pemimpin tertentu dalam hal dan urusan Sabah supaya menghentikan tindakan tersebut dan berlaku adil agar tidak merugikan parti dengan agenda peribadi.
 
Tambah beliau,ahli parti perlu menjernihkan keadaan dan bukan mengeruhkan lagi keadaan dengan keputusan PRN baru-baru ini.
 
“Duka dan pedihnya, UMNO Sabah yang merasainya, ‘kita undur selangkah ke belakang bukan bererti kalah, tetapi kita bersedia untuk melangkah jauh lagi ke hadapan’,” ujarnya.
 
Sementara itu, beliau akan melakukan post mortem untuk mencari punca kekalahan BN di beberapa kerusi yang ditandinginya.
 
Tambah beliau, pihaknya juga akan membuat penambahbaikan demi memastikan BN dapat merampas semula kerusi-kerusi tersebut pada PRN akan datang. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: