Sabtu, 29 Ogos 2020

Saya bodoh, tak bertanggung jawab langgar PKP- Ally Muhriz

Norlaile Abd Rahman
ally-681x432 
Meera Alyaan Muhriz

KUALA LUMPUR- Anak bekas Menteri Besar Kedah, Meera Alyaana Muhriz menyatakan kekesalannya atas sikapnya bersama suami yang melanggar Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) pada 21 Ogos lalu.

Jelasnya, beliau ke kelab tersebut bagi meraikan ulang tahun kelahiran seorang sahabat sebelum diserbu polis pada jam 1.30 pagi kerana beroperasi melebihi waktu yang dibenarkan.

Meer Alyaan bersama 29 pengunjung yang lain telah diambil keterangan dan kira-kira jam 5.30 pagi telah dikenakan kompaun sebanyak RM1,000 dan dibenarkan pulang.

Bayaran denda telah dilunaskan empat hari kemudian, katanya.

“Melanggar PKPP bukan sahaja tindakan bodoh saya tetapi sangat tidak bertanggung jawab ketika pandemik sedang melanda negara.

“Saya sangat malu dengan tindakan tersebut yang turut mengheret sama nama baik keluarga, sahabat-sahabat serta anda semua.

“Tiada alasan yang boleh diberikan di atas tindakan ini dan anda berhak untuk kecewa kerana saya juga begitu.

“Saya selalu cuba untuk menunjukkan teladan yang baik kepada orang lain tetapi usaha ini masih belum cukup.

“Saya mesti dan akan melakuan yang lebih baik. Saya berharap suatu hari nanti, saya mampu membuktikan kepada anda semua,” katanya melalui satu hantaran di Instagramnya hari ini.

Meera Alyaana yang terkenal dengan panggilan Ally Muhriz itu juga menyanjungi sikap profesionalisme dan adil pegawai serta anggota polis yang mengendalikan kes beliau dan suaminya.- MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN: Mukhriz sahkan anak dan menantu ditahan polis

Tiada ulasan: