Isnin, 31 Ogos 2020

Pelantikan anggota Jawatankuasa Teknikal Syarak dan Sivil dimuktamad beberapa hari lagi

Shawaliah Hadir
MGF30082020_ZUKIFLI-SEMARAK-DAKWAH08-681x454
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), 
Senator Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri berucap pada 
Program Semarak Dakwah 2020 anjuran YADIM di PPR Sri 
Pantai, Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL

KUALA LUMPUR – Pelantikan anggota Jawatankuasa Teknikal Syarak dan Sivil akan dimuktamadkan dalam masa beberapa hari sahaja lagi.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri berkata, ia bakal selesai dengan perbincangan berhubung beberapa perkara termasuk agenda yang akan dibawa dengan anggota baharu yang bakal menyertai jawatankuasa itu.

“Insyallah dalam dua tiga hari lagi saya akan bertemu dengan mereka untuk buat pelantikan dan perbincangan. Sebab ada beberapa perkara dalam proses akhir untuk pindaan-pindaan beberapa agenda yang kita buat

“Saya bercadang beberapa isu-isu terkini seperti Akta 505 (Akta Pentadbiran Undang-undang Islam (Wilayah-wilayah Persekutuan) dan juga wakaf untuk kita perhalusi, cuba bentangkan dalam persidangan Parlimen akan datang,” katanya.

Beliau menyatakan demikian ketika ditemui di Surai Al Hijrah, Chow Kit di sini.

Surau tersebut merupakan salah satu destinasi kunjungan beliau selepas merasmikan program Semarak Dakwah yang digerakkan oleh Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim).

Dalam pada itu, Zulkifli tidak menolak akan ada anggota jawatankuasa berkenaan yang akan kembali menganggotainya semula.

Jawatankuasa Teknikal Undang-Undang Syarak dan Sivil yang ditubuhkan Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam (MKI) bertujuan menilai dan menyeragamkan semua pindaan serta penggubalan undang-undang membabitkan hal ehwal Islam. -MalaysiaGazette

Tiada ulasan: