Jumaat, 31 Julai 2020

‘Kuat juga dia melawan PH sampai PH tumbang’

BEKAS Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dipercayai menyindir bekas Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin yang meminta UMNO bergerak ke hadapan dan melakukan proses peremajaan parti susulan keputusan Mahkamah Tinggi terhadap Ahli Parlimen Pekan itu.

Dalam satu hantaran di Facebook, Najib mengucapkan terima kasih kepada Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi itu atas sokongan yang diberikan.

Menurut Najib, Khairy Jamaluddin berjuang habis-habisan melawan Pakatan Harapan sehingga kerajaan yang terbentuk selepas Pilihan Raya Umum ke-14 itu tumbang. Hasilnya Khairy Jamaluddin dilantik sebagai menteri.

“Terima kasih atas sokongan YB Menteri pada saya. Kuat juga dia melawan PH tiap-tiap hari sehingga PH tumbang dan dia berjaya menjadi menteri semula,” kata Najib.

Khairy Jamaluddin dalam Twitternya berkata, berkata, walaupun semua pihak berhak memberikan sokongan moral kepada bekas Perdana Menteri itu, namun beliau berharap parti tidak diheret sekali dalam kes tersebut.

“Saya yakin ahli-ahli UMNO akan terus setia kepada parti melebihi kesetiaan kita kepada mana-mana individu di dalam parti.

“Tibalah masa untuk kita bina semula parti keramat UMNO ini dan untuk kita melihat kepada suatu peralihan generasi kepimpinan yang bakal membawa parti ke era yang baharu,” ciap Khairy Jamaluddin.

Ahli Parlimen Rembau itu berkata, meskipun Najib masih ada ruang untuk merayu, namun keputusan mahkamah itu memberi kesan besar kepada UMNO.-SM

Tiada ulasan: