Ahad, 5 April 2020

Apa sebenarnya motif Mahathir dan Lim Guan Eng buat pinjaman wang melalui bon samurai?


1. Dulu ketika mula-mula Kerajaan Pakatan Harapan memerintah, PH kata hutang Negara sudah mencecah RM 1 trillion ringgit.

2. Hutang Negara ini termasuk *Hutang Liability* Negara.

3. Bila Laporan Rancangan Malaysia di bentangkan di Parlimen oleh PM Dr. Mahathir, jelas di dalam Laporan tersebut, *Hutang Negara adalah sebanyak RM688 billion ringgit.*

4. Bukannya RM 1 trillion ringgit.

5. Amat jelas kpd. Rakyat, ini merupakan *SATU PEMBOHONGAN*, terhadap Rakyat.

PEMBOHONGAN KEDUA

6. Lim Guan Eng, Menteri Kewangan kemudiannya melakukan *Pembohongan Kedua,* iaitu melakukan pinjaman Bon Samurai drp. Negara Jepun 2 kali. Kononnya Negara tiada duit untuk membayar projek, gaji dan hutang Negara.

7. Tetapi kenapa kini, Tengku Zafrul, Menteri Kewangan kata, *Kerajaan Tidak Perlu Pinjam Duit dari Luar Negara,* kerana kedudukan kewangan Negara masih kukuh.

8. Adakah Rakyat dimainkan oleh LGE Menteri Kewangan terdahulu, Seorang Akauntan yang tidak bertauliah ?

9. Terkini, Menteri Kewangan sekarang, Tengku Zafrul merupakan *Seorang Banker*, yang tahu selok belok Ekonomi Negara dan Dunia.

10. Apa Guan Eng buat dengan duit Petronas RM 82 billion ringgit yang di ambik tahun lalu ?

11. Ini juga merupakan satu persoalan yang penting. Rakyat mahu tahu.

Menteri kewangan Tengku Zafrul juga membuat kenyataan bahawa kerajaan tak perlu buat pinjaman luar negara kerana kedudukan kewangan negara masih kukuh.

Menjadi persoalan kenapa kerajaan terlucut PH buat pinjaman wang melalui bon samurai ? Apa sebenarnya motif Mahathir dan Lim Guan Eng selaku menteri kewangan kerajaan terlucut PH ?.

Secara tidak langsung kenyataan Tengku Zafrul, negara tidak perlu membuat pinjaman di luar negara telah membongkar penipuan Mahathir dan Lim Guan Eng.

Perlu buat siasatan oleh SPRM atau pun tubuh RCI kenapa Mahathir dan Lim Guan Eng buat pinjaman wang melalui bon samurai sedangkan kewangan negara kukuh.

Lebih-lebih lagi Mahathir telah membuat kenyataan terakhir sebagai Perdana Menteri sementara yang mana negara mempunyai simpanan dana kewangan bernilai rm2 trillion atau rm 2 ribu billion.

Bongkar segala penipuan dan pembohongan kerajaan terlucut PH kerana pembohongan mereka , hidup rakyat tertekan..

Viralkan kenyataan ini sebanyak mungkin,biar rakyat semua tahu penipuan yg telah mereka lakukan selama 22 bulan..

MR :  PH memang sah hancing!!

Tiada ulasan: