Khamis, 23 Januari 2020

Malaysia ‘menjerit’ bawah PH – Annuar

Kumara Sabapatty
MGF26112019_SIDANG-MEDIA-UMNO-PAU_07
Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa.
 

KUALA LUMPUR – Malaysia dikatakan menerima balasan akibat perbuatan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang berulang kali menyinggung perasaan beberapa negara yang menjalinkan kerjasama dagang sehingga menjejaskan hubungan diplomatik yang selama ini terjalin.

Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa berkata, tindakan beberapa negara besar Asia iaitu India, China dan Timur Tengah, Arab Saudi yang menghentikan kerjasama dagangan dan pelaburan akibat tindakan kerajaan yang mencalar hubungan diplomatik sejak akhir-akhir ini.

Beliau merujuk kepada tindakan Arab Saudi yang menguatkuasakan kadar bayaran baharu untuk visa Haji berjumlah SAR300 bagi rakyat negara ini baru-baru ini.

“Sebagai balasan kepada PH yang berkali-kali menyinggung hubungan diplomatik dengan KSA..PH kencing rakyat yang hidu hancing,” kata dalam ciapan Twitter dengan melampirkan artikel berkaitan kenaikan caj visa berkenaan yang dilaporkan akhbar Inggeris tempatan NST.

anuar-musa

Malah dalam status sama beliau yang juga Annuar menjelaskan kesan dari negara lain yang diterima negara akibat perbuatan kerajaan PH sejak kebelakangan ini.

“PH usik syarikat Republik China, China mula membeli sawit Indonesia…PH singgung kerajaan India, India stop beli sawit Malaysia, SPRM main tape (pita video) perbualan telefon Putera UAE, UAE melabur di Jakarta 94 bilion.

“Malaysia singgung Raja Salman Saudi, 30,000 jemaah kita kena bayar SR300 seorang untuk visa…Malaysia menjerit di bawah PH!!!,” keluh beliau.- MalaysiaGazette

Tiada ulasan: