Rabu, 31 Julai 2019

Semua mesyuarat PKR tak hadir kalau saya boikot, kata MB Selangor

Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari.
 
SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari menolak dakwaan dia dan beberapa pemimpin PKR lain cuba memboikot mesyuarat parti.

Amirudin, yang juga ketua PKR Selangor berkata, sudah tentu dia tidak menghadiri semua mesyuarat parti jika pihaknya berniat melakukan boikot.

“Mesyuarat terakhir bulan puasa lepas saya hadir tapi yang bulan lepas saya tak sempat sebab ada di luar negara,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi bangunan Dewan Negeri Selangor.

Sebelum ini, Setiausaha Agung Saifuddin Nasution Ismail memaklumkan Amirudin, Timbalan Presiden Mohamed Azmin Ali, Naib Presiden Zuraida Kamaruddin dan Ketua Wanita Haniza Talha tidak hadir mesyuarat parti mereka.

Amirudin sebelum ini menjelaskan jadual program di kawasan yang jauh dan kesesakan lalu lintas menyebabkan dia tidak smepat menghadiri mesyuarat.

Sementara itu, Haniza ketika ditemui media hari ini menjelaskan pemimpin PKR boleh dikecualikan menghadiri mesyuarat 3 kali berturut-turut atas sebab munasabah.

“Tada ada isu sebab saya ada alasan munasabah. Saya ada tugas yang saya terpaksa uruskan di kawasan, jadi itu memerlukan saya dan tak boleh diganti dengan orang lain,” katanya.

Mengulas nasihat bekas presiden Dr Wan Azizah Wan Ismail agar pemimpin PKR mencontohi Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad yang masih mementikan urusan parti walaupun sibuk, Haniza menganggapnya sebagai “pandangan peribadi”.

Tiada ulasan: