Ahad, 31 Mac 2019

PRK RANTAU: BN WASPADA ‘SERANGAN’ PH


Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong menegaskan Barisan Nasional (BN) akan terus memantau tindak tanduk Pakatan Harapan (PH) yang dijangka menggunakan jentera kerajaan dan parti untuk merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau dalam pilihan raya kecil (PRK) 13 April ini.

Katanya, perkara itu berlaku baru-baru ini apabila pemimpin mereka bertindak mengagihkan kupon makanan percuma kepada pelajar miskin di Rantau yang merupakan kesalahan pilihan raya.

“Barisan Nasional (BN) akan berwaspada dengan serangan seperti itu. Kita akan bergerak secara tersusun dan terancang sepanjang kempen.
“Kita berharap dapat menang dan dalam masa yang sama terus memperkukuhkan gabungan pembangkang,” katanya ketika ditemui selepas penamaan calon PRK DUN Rantau di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Bandar Sri Sendayan di Negeri Sembilan pada Sabtu.

Dalam perkembangan sama, Ka Siong mengakui turut yakin calon BN, Datuk Seri Mohamad Hasan mampu mencatat kemenangan dengan mandat lebih besar.

“Jasa dan populariti beliau tidak perlu dipersoalkan lagi. Saya yakin beliau akan bertemu semua dengan pengundi termasuk kaum Cina sepanjang kempen nanti,” katanya.


Tiada ulasan: