Khamis, 31 Januari 2019

INGAT, RAKYAT SUKA DITIPU? – NAJIB

Wartawan Watan-Online
 



Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak menjelaskan rasional kenyataan beliau terhadap kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam PRK Cameron Highlands sebagai kemenangan rakyat.

Najib berkata kemenangan BN di Parlimen Cameron Highlands sebagai kemenangan rakyat dan tidak berlaku dalam kemenangan PH dalam PRK terdahulu berikutan rakyat telah menyedari penipuan demi penipuan dibuat kerajaan PH kepada rakyat melalui pelbagai janji yang tidak tertunai.

“Dia (Hanipa) minta saya beri rasional mengapa saya kata kemenangan BN dalam PRK Cameron Highlands ialah kemenangan rakyat sedangkan BN kalah dalam PRU dan PRK sebelum itu.

“Okay, saya jawab. Masa itu (PRK terdahulu), rakyat belum tahu PH sedang tipu mereka.

“Minyak RM1.50, kos sara hidup akan jatuh, PH boleh kawal ekonomi dan negara lebih baik berbanding BN, tol dan PTPN dimansuhkan, Ringgit akan naik, gaji minima untuk anak muda RM3,000 satu bulan dan berpuluh-puluh lagi,” katanya yang menyenaraikan hasutan serta janji yang tidak ditunai PH sehingga kini.

Hanipa terdahulu menggesa Najib memberi penjelasan rasional terhadap kenyataan bekas Presiden UMNO itu yang menganggap kemenangan BN dalam PRK Cameron Highlands sebagai kemenangan rakyat.

“Nak tanya sikit. Kalau itu kemenangan rakyat, bagaimana pula dengan kemenangan besar dan bersejarah PH pada PRU ke-14 dulu?

“Bagaimana juga dengan kemenangan PH dalam beberapa PRK sebelum Cameron Highlands itu?” katanya melalui hantaran di Facebook sebelum itu.

Mengulas lanjut, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan berkata Hanipa perlu sedar mengenai sentimen rakyat terhadap kerajaan PH.

Katanya kerajaan PH kini sentiasa berada dalam pemantauan rakyat yang merasa tertipu dengan janji serta manifesto yang tidak ditunaikan mereka.

“Sekarang rakyat sudah lihat dan menilai dengan mata sendiri.

“PH fikir rakyat suka sangat kena tipu, ke?

“Macam ini pun Timbalan Menteri masih tak faham-faham lagi?,” soal beliau.


Tiada ulasan: