Ahad, 30 Disember 2018

Dikaitkan skandal Anwar, Adrielle Iman tidak teragak-agak saman

Muhammad Azizul Osman
KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang dikenali sebagai Adrielle Iman tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang menyebarkan berita kononnya beliau mempunyai hubungan dengan  Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau yang juga seorang ahli perniagaan kosmetik memuat naik amaran itu di Instagram miliknya hari ini.

“Saya mempunyai maruah. Keluarga saya mempunyai maruah.

“Ramai orang telah menyebarkan khabar angin palsu mengenai saya, tetapi kali ini ia telah melebihi had.

“Saya tidak akan berdiam diri lagi, “kata beliau.
anwar1
Gambar-bambar bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa PRK Port Dickson.
Adrielle Iman dikatakan individu yang kini rapat dengan Anwar dan kelibatnya didakwa dilihat sejak Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson, September lalu.

Sejak kelmarin tular berita yang memuatkan foto-foto beliau bersama Anwar di Port Dickson.

Menjelaskan keadaan, beliau berkata, kehadirannya di Port Dickson adalah atas kapasitinya sebagai duta jenama Quantum Metal, yang menurut beliau telah menaja satu majlis di kawasan itu.

“Saya seorang warganegara biasa dan penyokong. Video itu menunjukkan saya telanjang, DSAI (Anwar) tidak ada di dalamnya, “katanya.
anwar3
Luahan Adrielle Iman mengenai maruahnya yang terjejas akibat penularan berita yang memfitnah dirinya.
Anwar memenangi PRK Port Dickson dengan majoriti 23,560 undi, dan kembali ke Dewan Rakyat selepas lima bulan dibebaskan.

Beliau dijatuhi hukuman penjara lima tahun atas tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan. -MalaysiaGazette


Tiada ulasan: