Selasa, 9 Oktober 2018

Air pasang besar di Klang; Tiada kawasan dinaiki air

SINAR HARIAN

Bomba
Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia
 
 
SHAH ALAM - Tiada kawasan di sekitar Klang dilanda banjir berikutan fenomena air pasang besar yang berlaku kira-kira jam 6.30 pagi tadi.

Ketua Cawangan Pengurusan Operasi dan Balai, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Negeri Selangor,  Alimaddia Bukri berkata pemantauan di kawasan-kawasan berisiko tinggi dinaiki air mendapati tiada limpahan air laut melepasi ban dan keadaan adalah terkawal.

"Seramai 91 anggota keselamatan terdiri daripada JBPM, Polis Diraja Malaysia dan Angkatan Pertahanan Awam mula berkawal di Sementa, Tok Muda dan Batu 4 sejak  4 pagi tadi," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Berdasarkan jadual pasang surut air bagi kawasan Pelabuhan Klang, paras air laut diramalkan berada pada paras tertinggi mulai hari ini sehingga Khamis dengan ketinggian mencecah 5.6 meter.

Sebanyak 10 kawasan di daerah itu antaranya Sementa, Pelabuhan Klang, Kampung Tok Muda, Kampung Sungai Keramat dan Kampung Perepat dikenal pasti berisiko tinggi dilanda banjir  akibat  fenomena berkenaan.- Bernama

Tiada ulasan: