Jumaat, 28 September 2018

Rogol remaja 13 tahun bergilir-gilir, 9 ditahan

MALAYSIA GAZETTE
Polis menahan sembilan lelaki bagi membantu siasatan kes seorang remaja perempuan berusia 13 tahun dipercayai dirogol bergilir-gilir di Kampung Kurnia Jaya, Kamunting dan Taman Tekkah Permai, Aulong sejak 18 hingga 25 Sept lepas.
Polis menahan sembilan lelaki bagi membantu siasatan kes seorang remaja perempuan berusia 13 tahun dipercayai dirogol bergilir-gilir di Kampung Kurnia Jaya, Kamunting dan Taman Tekkah Permai, Aulong sejak 18 hingga 25 Sept lepas. - foto hiasan

TAIPING – Polis menahan sembilan lelaki bagi membantu siasatan kes seorang remaja perempuan berusia 13 tahun dipercayai dirogol bergilir-gilir di Kampung Kurnia Jaya, Kamunting dan Taman Tekkah Permai, Aulong sejak 18 hingga 25 Sept lepas.

Ketua Polis Daerah Taiping, ACP Mohamad Taib berkata suspek berumur 15 hingga 17 tahun itu ditahan pada 9 hingga 11 malam semalam di rumah suspek di sini dan Kamunting, susulan laporan polis dibuat mangsa di Balai Polis Kamunting, Rabu.

Beliau berkata kesemua suspek direman mulai semalam sehingga 2 Okt.

Mohamad berkata siasatan polis mendapati mangsa dan seorang rakan perempuannya pergi ke Taman Tasik Taiping dan mereka dijemput dua lelaki yang menaiki motosikal pada 11 pagi, 18 Sept lepas.

Katanya mangsa sekali lagi dirogol bergilir-gilir 8 lelaki di Kampung Kurnia Jaya pada 19 Sept, dan 25 Sept di Taman Tekkah Permai.

Beliau berkata doktor yang membuat pemeriksaan ke atas mangsa mendapati alat sulit remaja perempuan itu mengalami kesan koyakan lama.

Katanya siasatan polis mendapati tiga suspek mempunyai rekod jenayah lampau berkaitan kes rogol, mendatangkan kecederaan parah dan kesalahan seksual terhadap kanak-kanak.

Mohamad berkata polis sedang mengesan rakan mangsa itu serta 2 lagi suspek yang masih bebas bagi membantu siasatan.— BERNAMA


Tiada ulasan: