Jumaat, 28 September 2018

PPBM NEGERI SEMBILAN ‘TUTUP KEDAI’ – MUHYIDDIN

Wartawan Watan-Online
 


Ketika lantang mempersenda UMNO, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) hari ini mengumumkan pembubaran PPBM Negeri Sembilan dan dua bahagian di Ampang serta Subang kerana berdepan banyak masalah sukar diatasi.

Perkara itu diumumkan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu sidang media di ibu pejabat parti di Petaling Jaya, pada Khamis.

Dengan pembubaran PPBM Negeri Sembilan, Tan Sri Rais Yatim akan menyusun semula kepemimpinan parti itu di negeri berkenaan.

“Jadi, (jabatan pendaftar pertubuhan) ROS bagi nasihat untuk bubar dan lantik semula pimpinan di peringkat negeri,” katanya.

Ketika ditanya apa masalah yang dihadapi PPBM kawasan itu, Muhyiddin berkata: “Kita ada banyak masalah sejak awal kita lantik bahagian, mereka buat banyak perkara pertentangan dengan perlembagaan parti, mereka buat laporan polis, sidang media yang nak jatuhkan parti, saya tak pasti sama ada mereka masih ingat lagi.

“Jadi saya tak nak ulas panjang tapi sebab Majlis Tertinggi dah buat keputusan hari ini, seluruh (bahagian) di Negeri Sembilan (dibubarkan),” katanya.

Menurut Muhyiddin, mesyuarat parti itu hari ini turut memutuskan ahli PPBM Negeri Sembilan, Datuk Nasarudin Mahamut dipecat.

Sementara itu, katanya, bahagian Ampang dan Subang pula akan diselaraskan oleh Ketua Badan Pimpinan PPBM Selangor, Datuk Abdul Rashid Asari.

“Di Ampang macam-macam perkara yang kita suruh buat tapi tak ikut dan buat pandai-pandai, kita buat keputusan untuk dua bahagian ini dalam badan pimpinan negeri bawah Datuk Rashid dibubarkan,” katanya.


Tiada ulasan: