Ahad, 15 April 2018

Video: Pelajar Dibelasah Sebagai ‘Hadiah’ Hari Lahir

MYNEWSHUB.CC


SHAH ALAM – Seorang pelajar lelaki di sebuah sekolah di bandar raya ini seakan-akan ‘merelakan’ dirinya dibelasah sekumpulan rakan ketika menyambut hari lahirnya.

 

Menerusi rakaman video yang tular di media sosial itu, pelajar dikenali sebagai Khairul dibelasah kira-kira lapan pelajar lain kononnya sebagai ‘tradisi’ sambutan hari lahir.

Kumpulan pelajar berkenaan pada mulanya menyanyikan lagu ‘selamat hari lahir’ kepada mangsa sebelum bertindak menyepak dan memukulnya menggunakan kayu penyapu.

Turut kelihatan membuli mangsa adalah pengawas, manakala tiga lagi pelajar beruniform kokurikulum dalam video berdurasi 29 saat itu.

Meskipun mangsa dilihat ‘ketawa’ mengerang kesakitan, kumpulan pelajar terbabit terus bertindak memukul dan menyepak mangsa.

Setakat berita ini ditulis, video tersebut mendapat lebih 37,000 tontonan di Facebook dan dikongsi sebanyak 383 kali.

Rata-rata netizen berang dengan ‘tradisi’ sambutan tersebut yang dianggap kurang bijak dan agak melampau.

Malah netizen turut meminta pihak berwajib mengambil tindakan sewajarnya bagi mengelak perkara tidak diingini berlaku.

Sementara itu dalam laporan portal Harian Metro, insiden buli berkenaan berlaku pada Februari lalu namun kejadian itu hanya diketahui pada Jumaat lalu selepas video berkenaan tular di laman sosial
Ketua Polis  Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib, bagaimanapun berkata, tiada laporan polis dibuat berhubung kejadian itu.

“Polis masih belum menerima laporan mengenai kejadian ini. Namun sekiranya ada laporan, kita akan siasat sebelum mengambil tindakan selanjutnya,” katanya. -MYNEWSHUB.CC

Tiada ulasan: