Isnin, 26 Februari 2018

Lembah Pantai akan kembali kepada kami, kata BN

 
Raja Nong Chik percaya beliau dapat meluangkan lebih banyak masa turun padang sejak 5 tahun lalu.


raja-nong-chik
Raja Nong Chik (kiri) berkata beliau dapat meluangkan lebih masa turun padang dalam usaha merampas kembali Lembah Pantai yang ditawan PKR pada 2008. (Gambar Facebook).


KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) yakin dapat merampas kembali kerusi itu daripada PKR pada pilihan raya umum ke-14, yang akan diadakan pada bila-bila masa sekarang.

Ketua Umno Lembah Pantai, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata keyakinan itu berdasarkan gerak kerja dan sokongan positif yang diterima BN untuk menawan kerusi yang ditandinginya pada PRU13, apabila tewas kepada Nurrul Izzah Anwar dari PKR.

“Sekarang saya berkeyakinan lebih besar berbanding dahulu (PRU13), mungkin suatu masa dulu saya lebih sibuk sebagai menteri dan banyak tanggungjawab yang diserahkan kepada pegawai-pegawai saya.

“Dalam tempoh 5 tahun ini saya teruskan perjuangan BN dan sejak itu saya sendiri banyak turun padang bagi membantu dan menyelesaikan masalah rakyat sini,” katanya kepada pemberita pada Program Mega Rondaan SRS Bersama Boss semalam.

Raja Nong Chik berkata gerak kerja dan agenda pembangunan serta transformasi yang dilaksanakan oleh kerajaan memberi keyakinan tinggi kepada jentera BN untuk menawan kerusi parlimen, yang mempunyai lebih separuh pemilih berdaftar terdiri daripada pengundi Melayu.

“Sokongan rakyat kali ini juga lebih baik berbanding pada PRU13. Hanya yang saya tak boleh baca sepenuhnya adalah jika ada perkara-perkara yang berlaku saat akhir nanti seperti pengundi dikelirukan dan diputar belit dengan pelbagai isu.

“Ramai bekas penyokong PKR di kawasan ini telah beralih kepada BN selepas mereka putus asa dan kecewa dengan wakil rakyat mereka yang gagal membela nasib penduduk di sini, situasi ini membuatkan BN mempunyai peluang cerah berbanding PRU lepas,” katanya.


Tiada ulasan: