Rabu, 24 Januari 2018

Tiada Rakyat Malaysia Terjejas Gempa Di Lebak

MYNEWSHUB

 

Gempa Bumi Di Lebak 

 

KUALA LUMPUR – Kementerian Luar hari ini mengesahkan tiada rakyat Malaysia yang cedera atau menerima kesan secara langsung dalam insiden gempa bumi yang melanda wilayah barat daya Lebak, Provinsi Banten, Indonesia, kira-kira 1.34 tengah hari semalam.

 

Wisma Putra dalam satu kenyataan hari ini berkata kedutaan Malaysia di Jakarta telah berhubung dengan para pelajar Malaysia yang berada di sekitar Jakarta, Bandung serta Bogor bagi memastikan keselamatan mereka.

Antara kawasan yang dilaporkan menerima impak gegaran gempa bumi dengan kekuatan 6.1 pada skala Richter itu ialah Jakarta, Bogor, Cianjur, Sukabumi dan Bandung di Jawa Barat serta beberapa wilayah di Jawa Tengah.

“Rakyat Malaysia diminta sentiasa tenang dan mengikuti berita tempatan untuk mengetahui perkembangan terkini,” demikian menurut kenyataan itu.

Rakyat Malaysia di Indonesia yang memerlukan bantuan konsular boleh menghubungi Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta menerusi e-mel mwjakarta@kln.gov.my atau nombor telefon +62215224947 dan +6281380813036. – BERNAMA

LIHAT VIDEO DI SINI

Tiada ulasan: