Rabu, 13 Disember 2017

Zaid berpuas hati dengan siasatan polis

THE MALAYSIAN TIMES
 

KUALA LUMPUR: Anggota DAP, Datuk Zaid Ibrahim, hari ini hadir ke Bukit Aman bagi memberi keterangan berhubung kenyataan yang dibuat di laman Twitter pada 5 Dis lepas.

Zaid tiba kira-kira 9.30 pagi bagi memberi keterangannya kepada Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman selama 30 minit dan dilihat meninggalkan perkarangan kira-kira jam 11 pagi.

Zaid, yang juga pengamal undang-undang, ketika ditemui pemberita selepas memberi keterangan itu berkata siasatan adalah berkisarkan ‘tweet’ beliau pada 5 Dis lepas, yang menurutnya adalah pandangan peribadinya.

“Saya jelaskan tweet itu adalah respon daripada kenyataan sultan tentang (Tun) Dr Mahathi bahawa itu adalah pandangan saya.

“Itu bukan pandangan kumpulan lain atau parti lain atau pembangkang, itu kenyataan saya.

“Saya rasa bertanggungjawap untuk memperjelaskan peranan seperti saya kata tadi, (konsep) raja berpelembagaan – bagaimana kita harus menjaga negara ini, mengekalkan sistem demokrasi ini dengan memahami apa yang perlu dilakukan oleh semua pihak,” katanya.

“Namun, saya berpuas hati dengan siasatan tadi dan menunggu keputusan mereka,” katanya.

Zaid menerusi twitter mempertikaikan titah Sultan Selangor yang antara lainnya menegur bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung kenyataan menghina Bugis.

Tiada ulasan: