Rabu, 8 November 2017

Zuraida nasihati Jamal henti lakukan aktiviti kurang siuman


 
Zuraida nasihati Jamal henti lakukan aktiviti kurang siuman


Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Seri Jamal Md Yunos supaya berhenti melakukan perkara tidak siuman dan membuang masa.

Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berkata, nasihat dan teguran yang sama pernah diberikan sewaktu perbicaraan kes di Mahkamah Tinggi sebelum ini.

“Saya minta dia berhenti lakukan aktiviti-aktiviti yang kurang siuman dan bukan-bukan sebab berdosa, jadi kalau lepas ini dia buat lagi perkara sama, dia akan terima padahnya.

“Kalau dia buli orang lagi, kita akan terus ambil tindakan dan takkan biarkan orang macam ini merosakkan masyarakat,” katanya kepada dalam sidang media yang diadakan hari ini.

Beliau ditemui selepas melancarkan Geran Penyelidikan Institut Wanita Berdaya dan Program Perlindungan Kanak-kanak Negeri Selangor di De Palma Hotel,Ampang, hari ini.



Ahli Parlimen Ampang itu mengulas mengenai kes samannya terhadap Jamal berhubung insiden pukul pada 13 November 2016 lalu.

Semalam melalui proses mediasi hampir empat jam di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menyelesaikan kes saman fitnah Zuraida terhadap Jamal yang juga pemimpin Pengerusi Gabungan NGO Malaysia itu.

“Alhamdulilah..selepas kes itu, sewaktu dia buat fitnah, memang banyak peguam telefon saya nak ambil kes ini sebab mereka yakin boleh menang tapi bagi saya, menang bukan menjadi isu, tetapi prinsipnya.

“Jadi saya harap dia akan berhenti buat bukan-bukan dan berubah. Saya minta dia jadikan pengajaran, jangan senang-senang buli orang. Lagipun banyak kes saman dia yang belum selesai lagi,” katanya.

Dalam kejadian itu, Jamal mendakwa ditumbuk di mukanya ketika mengetuai penyokong Baju Merah ketika mengekori Zuraida di Pusat Beli-belah Ampang Point dan menjerit polis memukulnya serta menuduh penyokong Bersih mencederakannya.

Tiada ulasan: