Isnin, 13 November 2017

'Notis dah tamat, keluarlah Husam'

MALAYSIAKINI



Notis pengosongan Wisma Tok Guru di Pendek, Kota Bharu daripada PAS kepada Naib Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Datuk Husam Musa berakhir semalam.

Perkara itu disahkan Setiausaha PAS Kelantan Datuk Che Abdullah Mat Nawi.

"Tidak ada mana-mana pihak yang bertemu tuan tanah sebelum ini yang datang untuk berbincang sekiranya mahu minta lanjutkan tempoh notis.

"Tarikh notis sebulan sudah berakhir semalam. Kita anggap mereka sudah tidak berminat dan kita minta mereka keluar secara bermaruah," katanya pada sidang media di Kota Bharu, hari ini.

PAS bagaimanapun dalam sidang media sebelum ini memberi tempoh sehingga sebelum 16 November untuk Husam yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor mengosongkan bangunan itu.

Malaysiakini sedang mendapatkan reaksi PAS Kelantan kenapa mereka meminta Husam mengosongkan bangunan itu sebelum 16 November tetapi dalam notis pengosongan dinyatakan empat hari lebih awal.

Terdahulu hari ini, Malaysiakini melaporkan AMANAH Kelantan menegaskan pihaknya tidak mempunyai sebarang kepentingan terhadap premis tersebut dan pertelingkahan hak milik bangunan tersebut hanya membabitkan Husam dan PAS.

Mengulas perkembangan itu, Che Abdullah menyifatkan kenyataan Wan Abd Rahim sebagai positif.
"Baguslah kalau dia keluarkan kenyataan macam itu," katanya ringkas.

5,000 akan hadir acara pertama 

Sementara itu, Che Abdulah berkata PAS kini bersedia mengadakan program pertama pada 16 November ini dengan mengadakan majlis kesyukuran di Wisma Tok Guru.

"Kita menyediakan makanan untuk 5,000 orang kehadiran pada majlis tersebut dan kita tidak meletakkan jumlah sasaran tertentu," katanya.

Tiada ulasan: