Rabu, 11 Oktober 2017

Polis beritahu lokasi himpunan tak sesuai - Mat Sabu

Oleh Wan Anis Ilyani Wan Mohammad Azhar
Post Pic
 
 
PETALING JAYA: Timbalan Presiden Pakatan Harapan (PH), Mohamad Sabu memberitahu gabungan itu menerima surat daripada polis semalam memaklumkan tidak bersetuju dengan pemilihan Padang Timur sebagai lokasi Himpunan Sayangi Malaysia Hapuskan Kleptokrasi pada Sabtu ini.
 
Dalam satu sidang media pagi ini, Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata PH akan menulis surat kepada polis untuk meyatakan kerjasama dengan pihak berkenaan untuk memastikan keadaan trafik berjalan dengan lancar.
 
“Kami menerima surat dari polis semalam berkata tempat himpunan ini tidak sesuai kerana masalah trafik. Kami akan tulis surat kepada polis dan menyatakan kerjasama dengan mereka melalui unit pengawal pemuda PH di samping anggota keselamatan Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MPPJ) untuk memastikan aliran trafik terkawal pada 14 Oktober nanti,” katanya di ibu pejabat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) di sini. 
 
Mat Sabu juga menegaskan pemilihan Padang Timur itu sesuai memandangkan ia berdekatan dengan kemudahan pengangkutan awam.
 
Terdahulu petang semalam, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Mohd Zani Che Din memaklumkan pihaknya tidak bersetuju dengan pemilihan Padang Timur sebagai lokasi himpunan berdasarkan faktor mengganggu penumpang sistem transir aliran ringan (LRT) di Taman Jaya dan perkhidmatan bas di sekeliling kawasan itu.
 
 

Tiada ulasan: