Sabtu, 21 Oktober 2017

MB Kedah tempelak pembangkang dakwa SPRM tidak telus

THE MALAYSIAN TIMES
 


ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah hari ini membidas pembangkang yang mendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bertindak berasaskan fahaman politik.

“Siapa kata mereka (pembangkang) sahaja yang disiasat dan dikenakan tindakan kerana siasatan juga turut dilakukan terhadap bekas Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad.

“Jadi tidak timbul dakwaan bahawa SPRM hanya mengenakan tindakan terhadap pihak pembangkang,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program UMNO Bantu Rakyat 2.0 anjuran Biro Kebajikan UMNO Malaysia (BiKUM) di Pejabat Penghulu Mukim Tajar di sini hari ini.

Turut hadir Pengerusi Biro Kebajikan UMNO Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah.

Pembangkang sebelum ini dilaporkan antara lain mendakwa SPRM bertindak atas dasar ‘witch-hunt’ apabila hanya mengambil tindakan menyiasat dan menahan pihak yang bertentangan dengan kerajaan.

Ini susulan penahanan beberapa pemimpin parti pembangkang terutama daripada Parti Warisan Sabah berhubung siasatan penyelewengan dana untuk program rakyat luar bandar di Sabah yang disalurkan oleh Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.–Bernama

Tiada ulasan: