Jumaat, 20 Oktober 2017

Keturunan Bugis Diminta Berambus Dari PPBM

Suara Kebenaran

Selari dengan pendirian Pengerusi PPBM dan Pakatan Harapan, Tun Dr. Mahathir Mohammad baru-baru ini mengenai Bugis adalah keturunan Lanun dan Perompak, maka semua ahli PPBM yang berketurunan Bugis diminta meninggalkan parti tersebut dengan kadar yang segera.

Kita tidak perlukan keturunan perompak dan lanun dalam parti yang suci ini.

Biro keahlian PPBM akan membuat pemeriksaan silang dengan semua pertubuhan Bugis di negara ini bagi mengesan ahli PPBM yang berketurunan Bugis.  Mereka akan segera disingkirkan dari parti dan perlu menyertai dibawah keahlian bersekutu.

Ini bukan soal individu, sebaliknya soal keturunan.  PPBM tidak boleh dipersalahkan kalau mengambil keputusan begini kerana kita tidak mahu kelanunan keturunan Bugis ini dijadikan sebab oleh rakyat untuk mengejek atau paling keji mengaitkan PPBM dengan Najib.

Hinalah kita semahu mana pun tapi jangan kaitkan dengan Najib, itu adalah kehinaan yang paling teruk sekali.  Maka itu, keputusan drastik ini terpaksa diambil bagi membersihkan parti dari semua unsur tidak baik yang boleh membawa mudarat.

Antara lain, mempunyai kaitan dengan keturunan Bugis ini.

Tindakan ini akan diperluaskan di kalangan parti-parti komponen dalam Pakatan Harapan selepas perkara ini dibincangkan di peringkat Majlis Presiden Pakatan Harapan.

Tiada ulasan: