Rabu, 18 Oktober 2017

Kes Pengubahan Wang Haram Shafie Bersama Zahida Turut Dibuka ?

 
 


Captain M – 1. Penyelewengan dana KKLW RM1.5 juta oleh Shafie Apdal ketika menjadi Menteri KKLW akhirnya membawa kepada tangkapan reman kepada Datuk Peter Anthony Naib Presiden Warisan, Mohd Azis Jamman Ketua Wira Warisan, Hj Hamid Apdal (adik Shafie), Manzur Hussien (menantu Hamid), bekas pegawai menteri, taukeh Sinkong Contructions Sdn dan Hartaty Rahmat bekas TSUB KKLW.

2. Seorang lagi Adun bernama Datuk Jasa Raudah telah dipanggil memberi keterangan dan dijangka Adik Shafie Yusof Apdal juga bakal dipanggil. Namun dalam keadaan sekarang rasanya Dato’ Seri Shafie Apdal mungkin akan dipanggil lebih awal. Penangkapan Shafie Apdal adalah amat penting untuk menyelesaikan kes penyelewengan dana ini. Salah atau tidak Shafie Apdal perlu menyarung jersi ‘lokap SPRM’.

3. Kes penyelewengan dana dan komisen rasuah Shafie Apdal ini pastinya berakhir dengan penangkapan Shafie. Bagi para macai pembangkang yang sedang bermain isu untuk memburukkan Ketua Pesuruhjaya SPRM eloklah berhenti. Ia tak mungkin menghentikan siasatan serta tangkapan sekalipun mereka dibayar taikun cina dan taukeh judi.

Shafie Apdal, Zahida Rafik dan Pengubahan Wang Haram

4. Para macai Warisan di Sabah misalnya jangan lupa Kes Shafie Apdal dengan Skandalnya Zahida Rafik seorang artis dengan pengubahan wang haram masih belum ditutup oleh SPRM. Ia bukan skandal biasa tetapi bersama pengubahan wang haram. Kronologi kisah Zahida Rafik dan Shafie Apdal telah didedahkan oleh Captain M sebelum ini. Tiga artikel yang boleh dirujuk iaitu;

i. “MENANG RM200RIBU, ZAHIDA RAFIK BUKTIKAN SHAFIE APDAL BERI DANA HARAM? SPRM DAN LHDN WAJAR SIASAT

ii. WANG HARAM ZAHIDA RAFIK BAKAL DISIASAT SEMULA? KUNCI RASUAH SHAFIE APDAL BAKAL TERDEDAH LAGI?

iii. GEMPAR PEMANDU KESAYANGAN SHAFIE MENGAKU: WANG ZAHIDA RAFIK YANG LESAP HASIL PROJEK KKLW! ZAHIDA KALAH KES SAMAN MALU RM150,000

5. Kemenangan Zahida Mohamed Rafik di mahkamah Rayuan pada 16 Mei 2017 melawan pemandu peribadinya Noor Azman Azemi berhubung kes kecurian duit haram RM 200,000 hanya mengesahkan bahawa memang benar Zahida Rafik selama ini diberi wang oleh Shafie Apdal setiap kali berjumpa di mana-mana hotel.

6. Ia jelas didedahkan Noor Azman Azemi dan Zuraida pada 18 April 2012 mengenai penyata bank peribadi bukan hanya setakat duit RM 200,00 tetapi transaksi RM1.5 juta yang diberi Shafie Apdal kepada Zahida Rafik.

Transaksi itu ialah pada ;

Oktober 2011 – RM36,000 dan RM26,000
November 2011- RM118,000
Disember 2011- RM333,000
Januari 2012 – RM510,000

7. Jadi sangat sombong sangat. Kita mahu SPRM buka kes pengubahan wang haram ini. Panggil Zahida Rafik dan Shafie Apdal. Siasatan terhadap Noor Azman Azemi pada Februari 2013 dibawah Akta Anti Penggubahan Wang Haram (AMLATFAPUAA 2001) wajar diteruskan semula oleh SPRM.

8. Adalah wajar juga SPRM membuka kes Ops Gopi (Judi Melaka) yang tertangguh, begitu juga kes Selangor (Unisel & tanah Ijok-EcoWorld malah mempercepatkan kes Terowong Pulau Pinang

Tiada ulasan: